۱۳۹۹-۰۶-۱۸

اهدای بیش از 35هزار منبع مطالعاتی به کتابخانۀ رضوی

از ابتدای سال جاری تاکنون، باوجود محدودیت‌های کرونایی و دو دوره تعطیلی کتابخانه‌ها، بالغ بر 35هزار منبع مطالعاتی به کتابخانۀ مرکزی آستان قدس رضوی اهدا شده است.

به گزارش گنجينۀ رضوی، رئیس ادارۀ خدمات کتابداری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از اهدای بیش از 35هزار منبع مطالعاتی شامل کتاب، نشریه، پایان‌نامه و منابع دیداری و شنیداری به این سازمان در نیمۀ نخست سال جاری خبر داد.
عیسی اختری طوسی افزود: دریافت این منابع با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و با برنامه‌ریزی و هماهنگی با اهداکنندگان، کار انتقال منابع به سازمان صورت گرفته است.
وی با بيان اين‌که فراهم‌آوری، تهیه، سازماندهی، آماده‌سازی، توزيع و تحويل منابع چاپي و ديداري و شنيداري به بخش‌هاي مختلف سازمان، از وظايف ادارة خدمات کتابداري است توضيح داد: در این مدت، افزون بر 20هزار نسخه کتاب، تحويل تالارها و کتابخانه‌هاي مختلف سازمان در مشهد و شهرستان‌ها شده است که از اين ميان، حدود 10هزار نسخه کتاب به تالارها و بخش‌های مختلف کتابخانة مرکزي، افزون بر 3هزار و 200 نسخه به کتابخانه‌‌هاي تخصصي و بیش از 7هزار نسخه به کتابخانه‌هاي وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد و شهرستان‌ها تحويل داده شده است.
اختری طوسی افزود: همچنین از ابتدای سال تاکنون، بیش از 10هزار نسخه کتاب جیبی و حدود یک هزار منبع ديداري و شنيداري با توجه به نیاز بخش‌های مختلف این سازمان، در تالارها و کتابخانه‌هاي مختلف آستان قدس رضوي در مشهد و شهرستان‌ها توزیع شده است.
گفتنی است که کتابخانۀ مرکزی آستان ‌قدس رضوی، با زیربنای بیش از 28 هزار و 800 مترمربع فضای فرهنگی و مطالعاتی و 51 کتابخانۀ وابسته و تخصصی در سراسر کشور، بیشترین اعضای کتابخانه‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص داده است و با 10 قرن سابقه، یکی از قطب‌های مطالعاتی و فرهنگی منطقه به شمار می‌رود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید