۱۳۹۹-۰۶-۲۹

فصلنامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی در 5 پایگاه بین‌المللی نمایه شد

فصلنامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در 5 پایگاه بین‌المللی نمایه شد که این اقدام افزایش مشاهده‌پذیری مقالات فصلنامۀ کتابداری و اطلاع رسانی را به دنبال دارد.

به گزارش گنجينۀ رضوی، مدیر اجرایی فصلنامۀ کتابداری واطلاع‌رسانی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: بعد از نمایۀ فصلنامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی این سازمان در پایگاه بین‌المللی دواج و دسترسی آزاد به مقالات مجلۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی، به‌تازگی این فصلنامه در 5 پایگاه مطرح دیگر نمایه شده است.
طوبی پیراهش تصریح کرد: این اقدام در راستای مشاهده‌پذیری و رؤیت‌پذیری مقالات فصلنامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی است و امید است در مدت زمانی نه‌چندان دور، میزان استناد به مقالات افزایش یابد.
وی در ادامه، پایگاه ULRICH رایکی از بزرگ‌ترین راهنمای نشریات علمی جهان دانست وافزود: به‌تازگی فصلنامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی در فهرست نشریات آن پایگاه  قرار گرفته است و صرف حضور نام مجله در این پایگاه باعث اعتبار است.
پیراهش با بیان این‌که پایگاه Journal TOCs نیز فصلنامۀ کتابداری واطلاع‌رسانی را پذیرفته است، اضافه کرد: این پایگاه از این پس به‌صورت خودکار چکیدۀ مقالات را نمایه می‌کند و این درحالی است که Euro Pub و DOURJI و ESJI نیز سه پایگاه دیگری هستند که فصلنامۀ کتابداری و اطلاع‌رسانی در فهرست آن‌ها درج شده است.
وی بیان کرد: این اقدام، میزان استناد به مقالات فصلنامه را افزایش می‌دهد و زمینۀ ورود به اسکوپوس بزرگ‌ترین و معتبرترین پایگاه استنادی جهان را فراهم می‌سازد.
پیراهش در پایان گفت: این موفقیت درتاریخ انتشار فصلنامۀ کتابداری واطلاع‌رسانی شایان توجه بوده و از اولین قدم‌ها در جهت مرجعیت علمی آستان مقدس حضرت رضا(ع) است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید