۱۳۹۹-۰۷-۰۵

راه‌اندازی پایگاه مطالعاتی دفاع مقدس درکتابخانۀ دیجیتال رضوی

هم‌زمان با هفتۀ دفاع مقدس، پایگاه مطالعاتی دفاع مقدس در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی راه‌اندازی و رونمایی شد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس بخش سازماندهی و توسعۀ منابع دیجیتال سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با اشاره به لزوم تردد کمتر در روزهای کرونایی و ضرورت دسترسی به منابع مطالعاتی برای پژوهشگران، از رونمایی نسخۀ جدید پایگاه موضوعی دفاع مقدس در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی خبر داد.
وی تصریح کرد: هم‌زمان با هفتۀ دفاع مقدس و در راستای ترویج و تکریم ارزش‌های دفاع مقدس و کمک به پژوهشگران در دستیابی به منابع علمی مرتبط با دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، نسخۀ جدید پایگاه تخصصی دفاع مقدس، در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی به نشانی digital.aqr.ir  راه‌اندازی شده است.
مهدی کریمی افزود: این پایگاه در حال حاضر مشتمل بر حدود 5هزار منبع مطالعاتی دیجیتال همچون کتاب چاپی، پایان‌نامه، عکس، سند، بریدۀ جراید، کتاب الکترونیکی و... به زبان‌های مختلف در موضوع دفاع مقدس و جنگ تحمیلی است.
وی با بیان این‌که علاوه بر ارائه اطلاعات کتاب‌شناختی، فراهم‌کردن امکان تورّق تمام‌متن، از اهداف نهایی این پایگاه است که به‌مرور تعداد بیشتری از منابع مطالعاتی را در بر می‌گیرد، اضافه کرد: پژوهشگران علاوه بر مطالعۀ منابع دیجیتال در این پایگاه، می‌توانند از طریق سامانۀ خدمات تحویل منبع، نسخۀ دیجیتال مدنظر خود را درخواست دهند و آن را براساس قوانین کشوری دریافت کنند.
کریمی در پایان یادآور شد: به‌منظور تکمیل پایگاه و رسیدن به جامع‌ترین پایگاه تخصصی دفاع مقدس، قرار است علاوه بر ارائه کلیه منابع اطلاعاتی موجود در خصوص دفاع مقدس به همۀ زبان‌ها، منابع منتخب بررسی و نقد شود تا پایگاه نهایی از غنای لازم برخوردار باشد و امیدواریم با مساعدت سایر ارگان‌های مربوطه این امر محقق شود.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید