۱۳۹۹-۰۷-۰۹

6مهر/ شهادت عمار یاسر یکی از صحابه بزرگوار حضرت رسول اکرم (ص)( 28ه‌ق)

یکی از رجال برگزیده تاریخ و دوران تازه انسانیت؛ عمار یاسر صحابی مقرب و ممتاز رسول اکرم(ص) است که در تاریک‌ترین ادوار تاریخ مانند ستاره فروزانی در فضای انسانیت پرتو افشانی کرد.

عمار یاسر، این مرد بزرگ و بزرگوار در حدود سال 570 میلادی در قبیله( بنی مخزوم) متولد شد و به طوری که خودش می‌گوید، هم سن و سال پیامبر(ص) است و در میان اصحاب هیچ کس از حیث عمر نزدیک‌تر از او به پیامبر(ص) نبوده است. ( سمیه) دختر خیاط؛ کنیز ابوحذیفه( رییس قبیله بنی مخزوم) مادر اوست و در میان کنیزان قریش؛ کنیزی آزادمنش، عاقل، خوش قلب، عفیف و پاک؛ مانند او وجود نداشته است. ( یاسر) پدر عمار، پسر عامر، از اعراب عنسی مذحجی قحطانی یمن بود. پدر و مادر عمار یاسر جزء نخستین شهدای صدر اسلام هستند.
این گوهر گران بهای انسانیت، یکی از هفت پیشاهنگ نهضت مقدس اسلام و یکی از بزرگترین شخصیت‌هایی است که تاریخ انسانیت همیشه به وجود او مفتخر خواهد بود. عمار یاسر یکی از فعال‌ترین و صدیق‌ترین کارگران کاخ رفیع دستگاه تعلیم و تربیت اسلام؛ و یکی از خدمت‌گزاران فداکار و سازندگان تاریخ جدید انسانیت بود و در نتیجه سیر مستمر در راه حق پرستی تا سن نود و چند سالگی که در رکاب همایون مولای متقیان شربت شهادت نوشید، دقیقه‌ای از حق جویی و حق گویی باز نایستاد و در پایان امر کار این مرد نام‌دار به جایی رسید که شخصیت بی‌نظیری مانند حضرت علی(ع) در سوگواری او اشک ریخت و در فراق او چکامه دردناکی سرود.
منبع: عمار ياسر پيشاهنگ اسلام و پرچمدار علي عليه‌السلام/ تاليف صدرالدين شرف‌الدين؛ ترجمه غلامرضا سعيدي؛ به کوشش هادي خسروشاهي.- قم: کلبه شروق، ‎۱۳۹۳.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید