۱۳۹۹-۰۷-۲۲

23مهر/شهادت پنجمین شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی به دست منافقان (1361ش)

شهید بزرگوار حضرت آیت الله حاج آقا عطاء الله اشرفی اصفهانی در سال1323 ه.ق در یک خانواده روحانی در خمینی شهر، متولد شد.

از دوران کودکی جهت تحصیل علوم دینیه به شهر اصفهان رهسپار شد. او ابتدا در یکی از مدارس قدیمی به نام مدرسه نوریه به تحصیل مشغول شد و مدت 10 سال بطور متوالی در حوزه علمیه اصفهان به تحصیل اشتغال داشت. سپس در سن 22 سالگی جهت ادامه تحصیل و طی مدارج عالیه علوم اسلامی رهسپار حوزه علمیه قم شد.
ایشان مدت 23 سال در حوزه علمیه قم و 12 سال در حوزه اصفهان بود و در این مدتی که در این دو حوزه علمیه اشتغال داشت، ضمن کسب علم و دانش و نیل به درجات عالیه اجتهاد، مورد توجه خاص اساتید بزرگ و علما بود و مرحوم آیت الله بروجردی و مرحوم آیت الله حاج سید محمد تقی خوانساری به ایشان عنایت خاصی داشتند. به طوری که هر وقت به اصفهان می‌رفت و سپس به قم مراجعت می‌کرد. این دو بزرگوار و همچنین دیگر علما از ایشان دیدن می‌کردند.
با آغاز جنگ تحمیلی و بسیج همه جانبه مردم و قوای مسلح، شهید محراب به طور دائم در جبهه‌ها به دیدار رزمندگان می‌شتافت و مقید بود که برای آنان سخنرانی کند و با یکایک رزمندگان مصافحه می‌کرد و با آنان به گفتگو می‌نشست.
ایشان پس از  80 سال زندگی پر افتخار خود و خدمت به اسلام و قرآن توسط یکی از مزدوران آمریکا و منافقین کوردل در 23 مهر ماه 1361 در سنگر نماز جمعه در مسجد جامع و در محراب نماز به افتخار شهادت نائل آمد و طومار زندگی پر افتخارش نه تنها بسته نشد، بلکه ورقی دیگر خورد و نامش در صحنه گیتی مانند خورشید برای همیشه می‌درخشد.
منبع: روزها و رويدادهاي سال شمسي/ به کوشش موسسه اوج فرهنگ به سرپرستي محمد تقي ملبوبي؛ زير نظر دفتر امور فرهنگي وزارت کار و امور اجتماعي.- قم: برگزيده، ‎۱۳۸۴.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید