۱۳۹۹-۰۷-۳۰

29مهر/ روز صادرات

بیست و نهم مهر ماه( روز ملی صادرات) نامگذاری شده است. تعیین یک روز از روزهای سال برای صادرات ضمن ترویج فرهنگ صادرات در میان توده مردم، تقدیر از سربازان و ایثارگران جبهه اقتصادی، فرصتی برای تبادل افکار، شناخت و تنگناها و بررسی راهکارهایی برای رسیدن به هدف والای رشد و توسعه صادرات می‌باشد.

امروزه بر همگان آشکار است که نقش صادرات کالاهای داخلی در هر کشور از زمره عمده‌ترین منبع درآمدهای آن کشور به حساب می‌آید و کلیه کشورها سعی و تلاش مضاعف دارند تا بتوانند در این زمینه فعالیت نموده تا از این طریق عمده‌ترین نیازهای کشور خودشان را در بخش واردات تامین نمایند. بنابراین مدیران کمپانی‌های بزرگ صادراتی با انتخاب خط‌مشی کاری صادراتی زمینه صادرات کالاهای خود را از طریق نفوذ کردن در بازارهای هدف و گسترش دادن قراردادهای فروش در بازارهای خارجی انجام می‌دهند.
صادرات و انتخاب بازارهای هدف صادراتی باید اولین گام برای شرکتی باشد که قصد ورود به صدر کالاهای صادراتی خود را دارد. در مرحله بعدی نفوذ کردن به بازار است که چگونه می‌توانیم به بازارهای هدف نفوذ کرده و زمینه صادرات محصولات خود را فراهم نماییم. در مرحله بعدی باید بررسی نماید که چه محصولی در داخل کشور زمینه صدور دارد و براساس آن با توجه به اشباع بازار داخلی زمینه فروش خارجی را شروع نماید. مرحله بعدی انتخاب بازار و فرهنگ استفاده از محصول داخلی در بازار هدف می‌باشد. مرحله بعدی مکان و کشور مقصد می‌باشد. یک صادر کننده باید بر همه جنبه‌های وابسته به صدور کالای صادراتی از قبیل حمل- بیمه- ایجاد محدودیت‌های صادراتی و موارد دیگر توجه نماید.
منبع:
1- گام به گام با صادرات= Step by Step With Export‎/ مسعود عليزاده.- تهران: جاودانه: جنگل، ‎۱۳۹۵.   
2- روزها و رويدادهاي سال شمسي/ به کوشش موسسه اوج فرهنگ به سرپرستي محمد تقي ملبوبي؛ زير نظر دفتر امور فرهنگي وزارت کار و امور اجتماعي.- قم: برگزيده، ‎۱۳۸۴.

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید