۱۳۹۹-۰۸-۰۱

اصول طراحی و تولید فیلم‌های آموزشی

رسانه‌های آموزشی از جمله کتاب، تلویزیون، فیلم و عکس به خدمت آموزش قرار گرفته شده‌اند تا در ایجاد یادگیری عمیق و پایدار سهم خود را ایفا کنند.

فیلم آموزشی نیز از جمله این رسانه‌هاست. هر چند رسانه فیلم از ابتدا به منظور تحقق هدف‌های آموزشی ابداع نشده است، اما توانمندی‌های موجود در فناوری فیلم متخصصان تعلیم و تربیت را به بهره‌گیری از این رسانه در موقعیت‌های یاددهی- یادگیری سوق داده است. کتاب حاضر شش فصل است که عبارتند از:
فصل اول( تاریخچه فناوری فیلم): در این فصل نحوه پیدایش فناوری تصاویر متحرک و به عبارت دیگر فناوری فیلم، بررسی شده است.
فصل دوم( فیلم و آموزش): در این فصل ابتدا به پیشینه کاربرد فیلم در آموزش اشاره شده است. سپس نظریه‌ها و مبانی آموزشی و علمی کاربرد فیلم در آموزش مورد بحث قرار گرفته است. همچنین در این فصل به مزایا، روش‌ها و اصول بهره‌گیری از فیلم در موقعیت‌های یاددهی- یادگیری پرداخته شده است.
فصل سوم( مفاهیم و اصطلاحات فیلم): از آنجا که مفاهیم هر رشته علمی اساس مطالعه و کار در آن رشته است، در این فصل مفاهیم اصلی طراحی و تولید فیلم شرح داده می‌شود.
فصل چهارم( طراحی فیلم): در این فصل نحوه طراحی فیلم و فعالیت‌هایی که برای طراحی یک فیلم آموزشی ضروری است بیان می‌شود.
فصل پنجم( تولید فیلم): در این فصل به مباحثی مانند تداوم، خط فرضی و نظایر آن اشاره شده است. همچنین این فصل به طور مختصر به عناصری چون صدا و نور پرداخته و در پایان اشاره‌ای به تدوین فیلم شده است.
فصل ششم( ارزشیابی فیلم): در این فصل پس از بحث درباره ضرورت و ابعاد ارزشیابی فیلم‌های آموزشی، معیارهایی معرفی شده است که از آنها می‌توان برای عینی‌تر کردن فرایند ارزشیابی استفاده کرد. همچنین در این فصل نمونه‌ای از ابزارهای ارزشیابی فیلم آموزشی ارائه شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید