۱۳۹۹-۰۸-۰۳

سالروز ازدواج حضرت رسول اکرم (ص) با حضرت خدیجه(س) 15 سال قبل از بعثت

حضرت خدیجه (س) منتسب به خاندانی اصیل، ممتاز، برجسته و اهل دانش و حکمت است.

پدر ایشان( خویلد) و مادرشان( فاطمه) نام دارند. حضرت خدیجه(س) از سوی پدر با جد سوم پیامبر(ص)( قصی) و از جانب مادر با جد هشتم پیامبر(ص)( لوی) هم نسب می‌گردند که در نهایت اجداد هر دو به حضرت اسماهیل(ع) و ابراهیم خلیل(ع) منتهی می‌گردد. پیامبر(ص) مدتی برای حضرت خدیجه(س) تجارت نمودند. دلیل اشتیاق ازدواج حضرت خدیجه(س) به پیامبر حکایاتی بود که میسره غلام حضرت خدیجه(س) شاهد آنها بود و برایش نقل می‌کرد: او هم نشانه‌های نبوت را در پیامبر(ص) دیده بود و هم در مسافرتی که پیش از بعثت، در آن برای خدیجه تجارت می‌کردند از بحیرای راهب درباره پیامبر(ص) شنیده بود.
حضرت ابوطالب(ع) از سوی پیامبر(ص) از حضرت خدیجه(س) خواستگاری کرد و خطبه عقد را خواند. در شب ازدواج جبرئیل به فرمان خدا، به بهشت رفت و از آن جا عطر بهشتی را برگرفت و به سرزمین مکه آمد و از آسمان مکه همه کوه‌ها و کوچه‌ها و خانه‌های مکه را عطر افشانی کرد، به طوری که بوی خوش بهشت در همه جا پیچید.
بدون تردید روز ازدواج پیامبر اکرم(ص) با حضرت خدیجه(س) که در دهم ربیع الاول واقع شد، روز بسیار مبارکی است که منشا آثار و برکات فراوان در طول تاریخ گردید و موجب کاشتن نهالی شد که مردم تا قیامت از ثمرات معنوی آن استفاده می‌کنند.
منبع:
1- بهترين مادران/ مولف: محمد مهاجراني.- تهران: سازمان پژوهش و برنامه‌ريزي آموزشي، انتشارات مدرسه، ‎۱۳۹۴.
2- خصائص ام‌المومنين خديجة الکبري سلام الله عليها: ويژگي‌هاي حضرت کبري سلام الله عليها شامل ‎۱۶۰ ويژگي از خصوصيات "ام‌المؤمنين" حضرت خديجه کبري سلام الله عليها/ حسين تهراني.- قم: طوباي محبت، ‎۱۳۹۳.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید