۱۳۹۹-۰۸-۲۶

هدیۀ کتابخانۀ آستان قدس رضوی در هفتۀ کتاب: اهدای 36هزار کتاب از سوی آستان قدس رضوی به مراکز فرهنگی سراسر کشور

هم‌زمان با هفتۀ کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار، سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از 36هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف را به مراکز فرهنگی سراسر کشور و همچنین کشور افغانستان اهدا کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها،موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی هم‌زمان با سومین روز از هفتۀ کتاب، از اهدای رقمی بالغ بر 36هزار جلد کتاب به مراکز علمی، آموزشی، فرهنگی و کتابخانه‌ای سراسر کشور و ولایت غور افغانستان خبر داد. وی تصریح کرد: با توجه به پیشینۀ کتابخانۀ آستان قدس رضوی در اهدای کتاب و حمایت از کتاب‌خوانی، مراکز زیادی تقاضای دریافت کتاب از این کتابخانه داشتند که بر این اساس، منابع درخواستی برخی مراکز هم‌زمان با هفتۀ کتاب ارسال شد.


حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی با بیان اینکه تعداد 1400 جلد کتاب به ولایت غور افغانستان ارسال شده است، افزود: اداره کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی، مدرسۀ علمیۀ عالی نواب مشهد، موسسه فرهنگی حدیث نینوا شهرستان ساوه، اداره کل زندان‌های مشهد، مدرسه علمیه مکتب الوحی و کتابخانه ایستگاه رادار غدیر شهر زابل برخی از مراکزی است که در این مرحله، کتاب‌های درخواستی برای آنها ارسال شده است.
وی در این خصوص خاطرنشان کرد: عرصۀ خدمت فرهنگی یکی از زمینه‌های خدمتی آستان قدس رضوی است که مورد تأکید ویژۀ مقام معظم رهبری و تولیت آستان قدس است. حسینی افزود: کتابخانه‌های آستان قدس از سال‌های دور همواره در موضوع اهدای کتاب از سوی مردم و همچنین دریافت کتاب به صورت اهدایی یا امانت بلند مدت از سوی نهادها و موسسات و مراکز فرهنگی نیز مورد توجه و مراجعه بوده است.


وی اضافه کرد: پیش از این مرحله نیز، از ابتدای سال جاری با توجه به حجم زیاد مراجعه و اعلام نیازها، تعداد 30هزار جلد کتاب به صورت اهدا یا امانت بلند مدت در اختیار مراکز مختلف قرار داده شده است و این درحالی است که مراکزی چون کتابخانه مجتمع فولاد خراسان، مرکز فناوری معاونت فاوا(فرماندهی انتظامی خراسان)، کتابخانه مرکز ترک اعتیاد کوثر، کتابخانه مسجد امام موسی کاظم(ع) شهر خرمشهر و کتابخانه عمومی بهمن زرین‌شهر اصفهان از جمله مراکزی هستند که در نوبت دریافت منابع اهدایی در دوره‌های آتی اهدای کتاب قرار دارند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید