۱۳۹۹-۰۹-۰۶

7آذر/ روز نیروی دریایی

روز هفتم آذر مصادف با روز نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. این روز که به یمن ایثار و جانفشانی پرسنل دریادل نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مصاف با دشمن بعثی عراق به نام روز نیروی دریایی به ثبت رسید.

در تاریخ حماسه‌ساز انقلاب اسلامی ایران روزی غرور آفرین و خاطره‌انگیز است. روزی که پرسنل شجاع نیروی دریایی ارتش با کمترین امکانات و با ایثار جان بهترین عزیزان و همرزمان خود، بزرگترین ضربه را بر پیکر نیروی دریایی ارتش بعث عراق وارد ساختند و شجاعانه از حقانیت و تمامیت ارضی ایران اسلامی دفاع کردند.
آنان با اهدا خون خود در دل آب‌های مواج و خروشان خلیج فارس به ندای رهبر لبیک گفتند و با افتخار شربت شهادت نوشیدند. به طوری که چگونه زیستن را به آنان که می خواهند حسین‌وار زندگی کنند و پیرو مکتب اسلام تشیع سرخ علوی باشند، آموختند. یکی از ثمرات ارزشمند این رشادت‌ها و پایمردی‌ها حضور همه جانبه و هماهنگ برادران ارتشی و سپاهی و در کنار آنان نیروهای بسیجی و مردمی در سراسر مرزهای آبی میهن اسلامیمان است و بر خود می‌بالند که تحت امر فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای ولی امر مسلمین در حراست از مرزهای آبی کشور اسلامیمان انجام وظیفه می‌کنند. اگر در اوایل پیروزی انقلاب نیروی دریایی احساس تنهایی می‌کرد، امروز بر خود می‌بالد که در کنار نیروهای مردمی و سپاهی با اقتدار تمام در مقابل دشمنان اسلام ایستاده است.
 از سوی دیگر مردم نیز این افتخار را استحقاق خود می‌دانند که حافظان و دریادلانی دارند که سرافرازانه به پیروی از ولی امر مسلمین از سرحدات اسلام پاسداری می‌کنند و با آرامش خیال به زندگی شرافتمندانه خود ادامه می‌دهند. چه چیزی با ارزشتر و والاتر از این می‌توان یافت که ارتش نیرومند در کنار ملتی سلحشور و در زیر سایه الهی، تحت امر ولایت فقیه با صفا و صمیمیت زندگی می‌کنند و از ارزشهای اسلامی دفاع می‌کنند؟ تحقق همه این ارزشها خبر به ایثار و از خودگذشتگی و ثمره خون‌های عزیزانی که در طول هشت سال دفاع مقدس در میادین نبرد حق علیه باطل و در پهنه آب‌های نیلگون خلیج فارس ایستادند و استقامت کردند چیز دیگر نمی تواند باشد. عزیزان و شهیدانی که از جان و مال خود گذشتند و چراغ روشنی برای پویندگان راه حق و حقیقت شدند.
منبع: روزها و رويدادهاي سال شمسي/ به کوشش موسسه اوج فرهنگ به سرپرستي محمد تقي ملبوبي؛ زير نظر دفتر امور فرهنگي وزارت کار و امور اجتماعي.- قم: برگزيده، ‎۱۳۸۴.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید