۱۳۹۹-۰۹-۲۵

حماسه مقاومت

دفاع از حریم، حق مسلم هر انسان آزاده‌ای است. چنانچه امیرالمومنین (ع) فرموده است: ((خدا به آن بنده‌ای که به بیت او هجوم شود و به دفاع نپردازد غضب و خشم می‌کند.))

در قرن شانزدهم میلادی(اوائل قرن دهم هجری) پس از موفقیت حکومت صفوی در براندازی ملوک‌الطوایفی و استقرار حکومت مرکزی مقتدر در ایران، دولت عثمانی نفوذ خود را در آسیای میانه در خطر دید و اختلاف دول صفوی و عثمانی و جنگ‌های خونین ادامه یافت. در این جریانات ایالت عراق گاهی در تصرف ایران و گاه در تصرف عثمانی بود.
براساس اعلامیه 1975 الجزایر قرار شد ایران و عراق مرزهای زمینی خود را براساس پروتکل 1913 قسطنطنیه (اسلامبول) و صورت جلسات کمیسیون تحدید حدود مرزی 1914 به طور نهایی تعیین نمایند. مرزهای آبی خود را براساس خط تالوگ معین کنند و در امتداد مرزهای دو کشور امنیت برقرار شود. این کتاب به مسئله تجاوز عراق به ایران و حماسه هشت سال دفاع مقدس پرداخته است.
این کتاب در چهار فصل تهیه شده است. از جمله موضوعات کتاب می‌توان اشکال و انواع دفاع مقدس از نظر اسلام، اختلافات مرزی ایران و عراق، تمهیدات رهبران عراق برای تجاوز به قلمرو ایران، نبرد هوایی، محاصره آبادان و موضوعات دیگر اشاره نمود.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید