۱۳۹۹-۰۹-۲۷

اعلام آمادگی آستان قدس رضوی در ایجاد «انجمن کتابخانه‌های دیجیتال جهان اسلام»

هم‌زمان با هفتۀ پژوهش و رونمایی از اشتراک کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی برای کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی نسبت به ایجاد «انجمن کتابخانه‌های دیجیتال جهان اسلام» اعلام آمادگی کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از اشتراک کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی برای 27 کتابخانه عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در استان خراسان رضوی، از ایجاد انجمن کتابخانه‌های دیجیتال جهان اسلام سخن گفت. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجلال حسینی در این مراسم که در آخرین روز از هفتۀ پژوهش برگزار شد، ضمن تأکید بر لزوم گسترش خدمات دیجیتال در حوزۀ کتاب و کتاب‌خوانی، کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی را با امکان دسترسی به 140میلیون منبع مطالعاتی، بزرگترین کتابخانۀ دیجیتال کشور نامید.


وی با دعوت از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خراسان رضوی، از پیشنهاد خود در خصوص امکان همکاری این نهاد با سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در راه‌اندازی انجمن کتابخانه‌های دیجیتال جهان اسلام پرده برداشت.
حسینی با اشاره به تجربۀ برپایی نشست سران و متولیان اعتاب مقدس جهان اسلام در آستان مقدس امام رضا(ع)، ایجاد انجمن کتابخانه‌های دیجیتال جهان اسلام با محوریت کتابخانۀ آستان قدس رضوی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خراسان رضوی، را امری شدنی دانست و گفت: امروز در فضای کتابخانه‌های جهان اسلام جای چنین رویدادی خالی است و ما آمادگی داریم تا با مدد نهاد کتابخانه‌ها، مجموعه کتابخانه‌های دیجیتال جهان اسلام را به صورت یک انجمن یکپارچه به هم پیوند دهیم.


گفتنی است پیش از ظهر امروز طی مراسمی از ایجاد اشتراک کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی برای 27کتابخانۀ زیرمجموعۀ نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در خراسان رضوی رونمایی شد و این درحالی است که طی چند روز آتی، 130 کتابخانۀ این نهاد از این اشتراک بهره‌مند خواهند شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید