۱۳۹۹-۰۹-۲۹

اهدای بیش از 6 هزار کتاب از سوی آستان قدس رضوی به مدرسۀ عالی نواب

سازمان کتابخانه‌های آستان قدس رضوی در ادامۀ روند اهدای کتاب به مراکز علمی و کتابخانه‌های سطح کشور، این بار به بهانۀ هفتۀ پژوهش بیش از 6 هزار نسخه کتاب به کتابخانۀ مدرسۀ علمیۀ عالی نواب مشهد اهدا کرد.

به گزارش گنجينۀ رضوی، معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اعلام کرد: به مناسبت هفتۀ پژوهش و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش سطح علمی طلاب علوم دینی با دسترسی مستقیم به منابع مطالعاتی، به همت کتابخانۀ سیار این سازمان، بیش از 6 هزار نسخه کتاب به کتابخانۀ مدرسۀ علمیۀ عالی نواب مشهد اهدا شد.
حسین خسروی در این باره توضیح داد: کتابخانۀ سیار رضوی در جهت انجام وظیفۀ ذاتی و سازمانی خود و توسعۀ زیرساخت‌ها برای افزایش سطح مطالعه و به تبع آن، بالابردن آگاهی افراد به‌ویژه طلاب علوم دینی، این مجموعه کتب را به‌صورت اهدایی و امانت بلندمدت به این مرکز اهدا کرده است.


وی از تحویل این مجموعه کتب به کتابخانۀ مدرسۀ علمیۀ نواب طی سه مرحله خبر داد و گفت: اهدا و امانت کتاب در سالیان گذشته نیز از سوی کتابخانۀ سیار رضوی، در سطح گسترده‌ای انجام شده است؛ به‌طوری‌که تا پایان سال 1398، حدود 200 هزار نسخه کتاب به 500 مرکز علمی و مطالعاتی اهدا شده و در نُه ماهه سال 1399 نیز حدود 85 هزار نسخه کتاب به 17 سازمان و نهاد فرهنگی به‌صورت اهدایی یا امانت بلند‌مدت تقدیم شده است.
خسروی به برخی از مراکزی که طی ماه‌های گذشته از کتب اهدایی یا امانتی این سازمان بهره‌مند شده‌اند اشاره و تصریح کرد: بیش از 8 هزار نسخه به دانشگاه یاسوج، حدود 3 هزار نسخه به مؤسسۀ فرهنگی حدیث نینوا در شهرستان ساوه، افزون بر 2 هزار نسخه به اداره کل زندان‌های مشهد و حدود یک هزار و 500 نسخه نیز به ولایت خور افغانستان اهدا شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید