۱۳۹۹-۱۰-۱۱

موزۀ آستان قدس رضوی برای ایجاد موزۀ مقاوت با محوریت شهید سلیمانی اعلام آمادگی کرد

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از نفایس اهدایی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از آمادگی این سازمان برای ایجاد موزۀ مقاومت خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدجلال حسینی در آستانۀ اولین سالروز شهادت حاج‌قاسم سلیمانی از آمادگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برای ایجاد موزۀ مقاوت با محوریت شهیدسلیمانی سخن گفت و اظهار داشت: ما این آمادگی را داریم تا در مجموعه موزه‌های آستان قدس موزه‌ای را با عنوان «موزۀ مقاومت» ایجاد کنیم و با نمایش آثار شخصیت‌های مهم جبهۀ مقاومت و در طلیعۀ آنها حاج قاسم سلیمانی، این تاریخ را روایتگری کنیم تا برای آیندگان زنده بماند.
وی با بیان اینکه در نگاه به زندگی و سیرۀ حاج قاسم، مکتب ائمه اطهار(ع) را مشاهده می‌کنیم، مکتب حاج قاسم را در امتداد مکتب فاطمی دانست و اظهار داشت: حضرت زهرا(س) بانویی بودند که شهادتشان نیز در راه دفاع از ولی بود.


حسینی از ضرورت پای کار آمدن همۀ امکانات برای تبیین مکتب حاج قاسم سخن گفت و اظهار داشت: اگر قرار است گوشه‌ای از حق این سردار شهید را ادا کنیم باید با همۀ امکانات پای کار بیاییم؛ فیلمسازان فیلم بسازند؛ نویسندگان قلم بزنند؛ رمان‌نویسان دست به کار شوند؛ اهل تحقیق پژوهش کنند و در کتاب‌های درسی وارد شود.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از ایجاد پایگاه تخصصی حاج قاسم سلیمانی در کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس با بیش از 1660 منبع مطالعاتی مختلف خبر داد و اظهار داشت: این پایگاه به صورت مستمر در حال به روز شدن است و منابع مطالعاتی را در اختیار علاقه‌مندان از هر نقطه‌ای قرار می‌دهد.


گفتنی است در این مراسم که به صورت وبیناری برگزار شد، از نسخۀ خطی «کنزاللغات» به کتابت سال 920 قمری و پرچم گنبد حرم مطهر حضرت ابالفضل(ع) که سردار شهید سلیمانی به مقام معظم رهبری اهدا کرده بود و ایشان به کتابخانه و موزۀ آستان قدس اهدا کردند، رونمایی شد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید