۱۳۹۹-۱۱-۰۹

سبک زندگی اسلامی

معرفی کتاب: سبک زندگی به فرموده رهبر معظم انقلاب بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن‌سازی نوین اسلامی است و لازمه انتخاب سبک زندگی، پیروی از یک مکتب و ایدئولوژی است.

امروز در بیشتر نقاط دنیا و به خصوص مشرق زمین سبک زندگی غربی حاکم است. سوگمندانه این که، فرهنگ غرب و به تبع آن سبک زندگی غربی، بر نوع زندگی آحاد جامعه اسلامی ما نیز تاثیر گذاشته است. تقلید از فرهنگ غرب در نوع پوشش و لباس یکی از مصادیق بارز غلبه سبک زندگی غربی بر روش زندگی دینی است.
کتاب « سبک زندگی اسلامی» که شامل سخنرانی های آیت الله سید احمد  علم‌الهدی در خطبه های نخست نماز جمعه مشهد مقدس پیرامون تبیین مباحث مورد نظر در این زمینه می باشد به بیان آموزه‌های اسلامی درباره مهم‌ترین ابزارهای زندگی ‌می‌پردازد.
این‌کتاب در بر گیرنده ۲ بخش می باشد:
بخش اول با عنوان « کلیات و مفاهیم»،  مطالب و مفاهیم کلی درباره سبک زندگی را بیان کرده و در بخش دوم با عنوان « سبک زندگی از منظر اسلام»  که خود شامل 2 فصل می باشد ، سبک زندگی از منظر آموزه های دینی مورد بحث و بررسی قرار داده است. « مهم ترین ابزارهای زندگی در آموزه های دینی» و « جزئیات رایج در متن زندگی در آموزه های دینی» عناوین این دو فصل را تشکیل می دهند.
در موارد مورد نیاز، ارجاعات به صورت پاورقی آورده شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید