۱۳۹۹-۱۱-۱۵

اهدای تابلوی «یافاطمه‌الزهرا» به حرم رضوی در روز میلاد حضرت زهرا

هم‌زمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س)، هنرمند معاصر، تابلوی نقاشی‌خط خود را با طرح «یا فاطمه‌زهرا» به ابعاد 5/1 * 2 متر به موزۀ آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گنجینۀ رضوی، هم‌زمان با میلاد حضرت صدیقۀ طاهره(س)، محسن توسلی، هنرمند معاصر کشورمان در دیدار با رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اثر نقاشی‌خط خود را با طرح «یافاطمه الزهرا» و درابعاد 5/1 * 2 متر با تکنیک رنگ و روغن به موزۀ رضوی اهدا کرد.

وی این تابلو را یکی از 120 اثر مجموعۀ «شجرۀ طیبه» یا فرزندان فاطمه(س) خواند و گفت: چند سالی است که پروژۀ شجرۀ طیبه را که سیری از شیعه را نشان می‌دهد، آغاز کرده‌ام و تاکنون حدود 20 اثر آن آماده شده است. توسلی با بیان اینکه اتمام این پروژه حدود 10 سال زمان می‌برد، توضیح داد: آثار این مجموعه از پیامبر اکرم(ص) آغاز می‌شود و به ویژه به حضرت زهرا(س) پرداخته شده و به زمان معاصر می‌رسد. او در ارتباط با شیوۀ کارش گفت: این آثار به سبک نقاشی‌خط طراحی‌شده و سعی شده به صورت نمادین باشد و پیام آن کاملاً مستقیم و آشکار نباشد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلین سیدجلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این دیدار، آستان قدس رضوی را موزۀ زنده و تجلی‌گاه هنر و ذوق و شیفتگی توصیف کرد و اهدای اثر به این آستان را نمونۀ شکر عملی خواند. وی تصریح کرد: شایسته است که موزۀ آستان قدس، روایتگر این مکتب باشد.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید