۱۳۹۹-۱۱-۲۱

کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس رضوی در شرایط کرونایی از خدمتی جدید رونمایی کرد

خدمت ابتکاری «امانت دیجیتال منابع» کتابخانۀ آستان قدس رضوی در ویژه‌برنامۀ سه‌شنبه‌های علمی‌فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رونمایی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، هم‌زمان با دهۀ فجر و در هفتادوسومین سه‌شنبۀ علمی‌فرهنگی آستان قدس رضوی از خدمت ابتکاری کتابخانۀ دیجیتال آستان قدس که در شرایط انتشار ویروس کرونا طراحی شده است، رونمایی شد؛ این درحالی است که رئیس این سازمان در نشست خبری چند روز گذشتۀ خود از این رونمایی خبر داده بود.
مسئول امور خدمات دیجیتال کتابخانۀ آستان قدس در این خصوص توضیح داد: خدمات امانت دیجیتال منابع، با هدف بهینه‌سازی خدمات دیجیتال و رفع نیاز کاربران در شرایط خاص کرونایی، در اسفند ماه سال 1398 طراحی و در فاصله زمانی کوتاهی عملیاتی شد. داوود عیدی تشریح کرد: کاربران کتابخانه دیجیتال با استفاده از این خدمت قادر به درخواست کتب مورد نیاز خود از طریق پایگاه امانت دیجیتال شدند که پس از تأیید کارشناس، می‌تواند به صورت آنلاین منبع درخواستی خود را در مدت زمان معین مطالعه نماید.


وی با بیان اینکه این خدمت تاکنون به صورت رسمی رونمایی نشده بود، اظهار داشت:  با وجود اینکه از این امکان رونمایی رسمی نشده بود، تا کنون تعداد 1870 نفر از آن بهره‌مند شدند. عیدی افزود: با توجه به نوپا بودن این خدمت در سامانه کتابخانه دیجیتال، گسترش و بهینه‌سازی این خدمت طی سال جاری در دستور کار قرار گرفته و با پیش‎بینی‎های انجام شده، افزونه رزرو امانت نیز طراحی و در آینده بسیار نزدیک به سامانه کتابخانه دیجیتال افزوده خواهد شد.
عیدی به روش استفاده از این امکان استفاده کرد و گفت: برای استفاده از خدمات امانت دیجیتال ضروری است که کاربر ابتدا در سایت ثبت نام کند و پس از ورود به پایگاه امانت دیجیتال در صفحه اصلی سایت کتابخانه دیجیتال، ضمن جستجوی منبع مورد نظر خود با استفاده از کلید درخواست امانت دیجیتال، در زیر رکورد بازیابی شده اقدام به ثبت درخواست امانت دیجیتال خود کنند.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید