۱۳۹۹-۱۲-۱۳

مقدمه‌ای بر کارآفرینی و پروژه

کارآفرینی و کارآفرینان نقش کلیدی در روند توسعه و پیشرفت اقتصادی جوامع مختلف جهان ایفا می‌کنند. تجارب کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، مالزی و ... آکنده از فعالیت‌های چشمگیر کارآفرینان بوده است که امروز به توسعه یافتگی کشور خود می‌بالند.

این کتاب در چارچوب سرفصل‌های مصوب شورای برنامه‌ریزی درسی وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای درس کارآفرینی تدوین گردیده است و نویسنده سعی در بومی‌سازی تمرینات عملی به کمک ایجاد ذهن خلاق دانشجویان داشته و سادگی بیان به نحوی که به محتوای علمی مطالب لطمه وارد نشود. قسمت‌های ستاره‌دار جزو سرفصل‌های درسی نمی‌باشد و جنبه افزایش اطلاعات عمومی دارد. از ویژگی‌های این کتاب ارائه‌ی کارهای عملی با توجه به موضوع، در طول بخش‌های مختلف کتاب می‌باشد. در تمرینات بر کارهای گروهی تاکید بیشتری گردیده است که هدف، تقویت فرهنگ کار جمعی و تعامل دانشجویان با یکدیگر می‌باشد.
این کتاب در یازده فصل تهیه شده است که عبارتند از:
فصل اول: مقدمه‌ای بر کارآفرینی و فرهنگ کسب و کار؛ فصل دوم: اصول کارآفرینی و ویژگی‌های کارآفرینان؛ فصل سوم: خلاقیت و نوآوری؛ فصل چهارم: مدیریت کسب و کار( در واحدهای کوچک)؛ فصل پنجم: مسائل حقوقی یک کسب و کار؛ فصل ششم: امور مالی یک کسب و کار؛ فصل هفتم: بازار و بازاریابی؛ فصل هشتم: تبدیل مشاغل کوچک به بزرگ؛ فصل نهم: فناوری اطلاعات و کسب و کار؛ فصل دهم: طرح کسب و کار؛ فصل یازدهم: جزئیات طرح تجاری
در انتهای کتاب فهرست منابع آورده شده است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید