۱۳۹۹-۱۲-۱۸

محمد پیغمبری که از نو باید شناخت

کتاب ((محمد پیغمبری که از نو باید شناخت)) از جمله آثاری است که درباره پیامبر اسلام(ص) نوشته شده است. این کتاب در نوع خود بی‌نظیر است.

نویسنده کتاب (( ویرژیل گئورگیو)) که به عنوان عضو وزارت خارجه رومانی با عالیترین مقامات دنیایی رسیده بعد از استقرار رژیم کمونیستی در آن کشور، به فرانسه مهاجرت کرد. وی به عنوان یک نویسنده – و نویسنده آثاری چون دومین شانس، خانه پترووارا و...- به شهرت جهانی دست یافته و مظاهر دنیا را رها کرده، به کسوت روحانیان مسیحی درآمده است. وی در زمان نوشتن کتاب دچار انقلاب روحی و وجدانی بزرگی شده است. بدون شک در پی همین تحول روحی است که درمی‌یابد پیامبر اسلام (ص) به عنوان یک انسان، فرستاده خدا و راهبر است؛ چه شخصیت بزرگ و شگفت‌انگیزی دارد و به همین جهت است که احساس می‌کند زمانی فرا رسیده که نه تنها اروپائیان و مسیحیان، که همه مردم دنیا باید از تاریخ زندگانی پیامبر اسلام(ص)، راه طولانی، سخت و پرمشقت، فداکاری‌ها، و از خودگذشتگی‌های آن حضرت آگاه شوند و بکوشند به دور از پیشداوری‌های مغرضانه و قضاوت‌های غیر منصفانه که زاییده تبلیغات شوم دشمنان اسلام بوده و هست، آن بزرگوار را از نو بشناسند.
(( ویرژیل گئورگیو)) برای نوشتن کتاب خود از قرآن کریم، سیره پیامبر اکرم، کتاب‌های معتبر تاریخ اسلام بهره گرفته و در جاهای مختلف از آنها در متن خود استفاده کرده است، تا در عمل نشان دهد تاریخ اسلام و زندگانی پیامبرآن، همه مستند است و مسلمانان وقایع را روز به روز یادداشت کرده‌اند.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید