۱۴۰۰-۰۱-۱۷

اهدای سفالینه‌ای از هزاره سوم پیش از میلاد به موزه آستان قدس رضوی

با اهدای سفالینه‌ای مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد توسط یک فرهنگ‌دوست کرمانی به موزۀ رضوی، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در این موزه به 5هزار سال افزایش یافت.

به گزارش گنجینه رضوی، فاطمه بیگم روح‌الامینی، از هموطنان کرمانی یک خمرۀ سفالی نخودی رنگ را با حدود 5هزار سال قدمت خریداری و به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.
طبق گفته مهدی قیصری‌نیک، معاون موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، اقدامات مربوط به شناسنامه‌نویسی، تصویرسازی و مستندسازی این اثر تاریخی که مربوط به عصر برنز و هزاره سوم پیش از میلاد است انجام و به زودی در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت. وی با بیان اینکه این اثر، قدیمی‌ترین شیء تاریخی موجود در موزۀ رضوی است، تصریح کرد: با اهدای این سفالینۀ 5هزار ساله، عمر قدیمی‌ترین شیء تاریخی این موزه 1000 سال افزایش یافت.
گفتنی است، فاطمه بیگم روح‌الامینی یکی از نویسندگان و دبیران پرتلاش آموزش و پرورش در کرمان است. تأسیس موزه آموزش و پرورش کرمان (آگیرا) یکی از خدمات این بانو به شمار می‌رود که با گرد آمدن انبوهی از دست‌نوشته‌ها، زندگی‌نامه‌ها، عکس‌ها، کتاب‌ها و اسناد و مدارک تاریخ آموزش و پرورش استان کرمان در آن، این موزه به یکی از جاذبه‌های فرهنگی و گردشگری کرمان تبدیل شده است.
 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید