۱۴۰۰-۰۱-۲۴

21 فروردین/ سالروز افتتاح حساب 100 به فرمان امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی (1358ش)

21 فروردین سالروز افتتاح حساب شماره 100 به‌ فرمان حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال 1358 است؛

حضرت امام (ره) در همان سال‌های ابتدای انقلاب با درایت و دوراندیشی خود، مسئله مسکن را به‌ عنوان یکی از مشکلات اجتماعی کشور دارای اهمیت زیاد عنوان کردند و با بسیج دولت و ملت در قالب افتتاح حسابی به شماره 100، خواستار کمک دولت و ملت برای رفع مشکل مسکن محرومان شدند.
این شماره ‌حساب به دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) برای کمک به خانه‌دار کردن افراد کم‌بضاعت افتتاح شد؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای پیام امام خمینی(ره)‌ مبنی بر خانه‌دار شدن اقشار محروم جامعه و افتتاح حساب 100، از مردم دعوت شد که با کمک مالی به این حساب، در ساخت خانه برای محرومان همکاری کنند.
مسکن مهم‌ترین بخش از نیازهای افراد است، زیرا معتقدیم با رفع شدن مشکل مسکن توانسته‌ایم یک مانع را برای ازدواج جوانان حل کنیم، لذا وجود افراد خیر مسکن‌ساز که می‌توانند در این کار پسندیده پیش‌قدم شوند، بسیار حائز اهمیت است.
هر فردی که صاحب مسکن است، آرامش دارد، زیرا به دنبال آن می‌تواند دیگر مشکلات خود را برطرف کند و این مهم به‌تنهایی محقق نخواهد شد، چراکه جمعیت روستایی برای ماندگاری نیازمند ابزار دیگری به نام شغل است و جلوگیری از مهاجرت روستایی‌ها زمانی کارکرد حقیقی دارد که اشتغال و مسکن آن‌ها با هم فراهم شود.
یکی از دغدغه‌های امام خمینی(ره) رفع مشکلات مسکن محرومین بوده که بر این اساس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را تأسیس کرده و حضور نیروهای با انگیزه و متعهد در بنیاد مسکن یکی از برکات و حسنات این نهاد است که وظیفه این قشر زحمتکش کارهای خداپسندانه و جهادی است.
منبع: سایت خبرگذاری رسمی حوزه

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید