۱۴۰۰-۰۲-۲۱

شيخ کلينی آفتاب حديث

مجموعه ( دیدار با ابرار) نامی برای یک سری شرح حال مفید از علما و دانشمندان سلف و از پیشتازان علم و ادب، به قلمی روان برای قشر جوان است.

فاصله کلین تا خمین 11 قرن بیش نیست. اما خدا می‌داند که در این گذرگاه تاریخ چه تازیانه‌ها بر پیکر ایران نخورد و چه سرها که از ابرار بر سر دار نرفت تا سنگ بنایی را که کلینی نهاد، خمینی(ره) آن را به پایان رسانید. کلینی و خمینی(ره) دو سر یک رشته‌اند با یک خصوصیت و آن اینکه هر دو از خویش هیچ نگفتند تا زبان گفت خدا گفت و تا قلم نوشت خدا نوشت. تلاش کلینی در بدست آوردن احادیت تشیع به تنهائی آنهم در طول بیست سال به مراتب بالاتر از تلاش نویسندگان( صحاح سته) است که در حدود یک قرن توسط شش تن از محدثان اهل سنت گردآوری شد و این نشان از آن دارد که کلینی تا جوان بود از این سو به آن سو رفت، خدا را شنید و حدیث را بر صفحه قلب و صحیفه عمل ثبت کرد و چون پیر شد و فصل استراحت آمد، نشست خدا را نوشت. در این کتاب با زندگینامه شیخ کلینی آشنا می‌شویم.
از جمله موضوعات مطرح شده در کتاب می‌توان سرزمین تشیع، در بارگاه اهل بیت، نامداران گمنام، هجرتی دیگر، در سنگر مفید، سبک کلینی و موارد دیگر را نام برد.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید