۱۴۰۰-۰۶-۱۴

معرفی برنامه های کانون کتاب و کتابخوانی رضوی استان قزوین در گفتگو با مدیر کانون

به گزارش کانون خادمیاران کتابخانه آستان قدس رضوی : سیدمحمد سیدقوامی مدیرکانون کتاب و کتابخوانی استان قزوین در خصوص برنامه‏ریزی و فعالیت های انجام گرفته در کانون کتاب و کتابخانی رضوی استان قزوین گفت: ازاول خرداد تا پایان شهریور برای یک دوره سه ماهه برنامه های متنوعی تدوین گردید تا تمام سنین بتواند از ظرفیت کانون کتاب و کتابخوانی رضوی استفاده نمایند.

وی در خصوص برنامه ریزی انجام گرفته در حوزه کودکان گفت: ازاول خرداد تا پایان شهریور درسه روز اول هفته صبح و عصر برای کودکان پایه ابتدائی کلاس های درسی، قصه گوئی، نقاشی روی سفال و برگزاری مسابقات از کتاب های معرفی شده، انجام می شود.
سید قوامی در خصوص بزرگسالان افزود: برای بانوان محترم آموزش خیاطی،گلدوزی و معرفی کتاب و برگزاری مسابقات از کتاب های معرفی شده با جدیت دنبال شده وکتاب ها دراختیار شان قرار گرفته و در جلسات آتی آزمون به عمل آمده است.
وی ادامه داد : کتاب های معرفی شده در قسمت کودکان به شرح عناوین زیر می باشد:
۱ -آموزه های ادب تالیف طاهر خوش، نشرقم
۲ -داستانهای خوب برای بچه های خوب تالیف مهدی آذر نشرامیرکبیر
۳ -ماهواره درخانواده ها چه میکندتالیف علی معبودی نشر...
مدیر کانون کتاب و کتابخانی رضوی استان قزوین در خصوص مسابقه گفت : طرح سوال از کتاب های معتبر در فضای مجازی که بالغ بر  ۵۰۰ عضو داشته انجام و و اهداء جوایز مادی و معنوی به شرکت کنندگان درپاسخ به سوالات انجام خواهد گرفت.
سید قوامی درتوضیح سایر برنامه ها گفت: تدریس کتاب های ریاضی پایه های چهارم وپنجم توسط یاوران رضوی فعال دراین زمینه جهت جبران عقب ماندگی تحصیلی ناشی از کرونا در دستور کار قرار دارد و خرید جوایز و اهداءآن به کودکان فعال در هر دوره به مبلغ ده میلیون ریال انجام می شود و میان وعده بسته بندی شده پس از پایان هر کلاس انجام می گیرد.
سید قوامی در خصوص بزرگسالان و بانوان بیان داشت : -علاوه برتدریس خیاطی وگلدوزی رایگان معرفی کتاب و برگزاری مسابقات ازکتاب های معرفی شده زیر انجام می شود:
۲-کتاب"والدین قطعا تاثیر گذارند" تالیف میشل بربا ترجمه ستاره بابائی
۳-کتاب مهدویت درمنظر امام خمینی، ابوالفضل هدایتی نشر راه فردا
۴-والدین نقش پذیرهستند، ستاره بابائی،
۴-علل پرخاشگریهای والدین، سیدمحمد سید قوامی، نشرتهران، نارون
۵-راه روشن ،علامه فیض کاشانی، بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس(ترجمه المحجه البیضاء)
۶ -پیامدها ومشکلات تک فرزندی، دکتر نوذر نخعی، فانوس کرمان.
۷ -منازل الاخره،شیخ عباس قمی، مبین اندیشه "نشر درفجازی" وحضوری
۸- تفسیرسوره حمد واخلاص،مجتبی کلباسی ، فراز اندیش
۹- ارکان اسلام،محسن غفاری،پیام آزادی
وی در ادامه گفت : علاوه بر برگزاری جشن ها و اعیاد قربان و غدیر و اطعام عزیزان،  روزهای جمعه دعای ندبه با مداحی وصرف صبحانه با هزینه ی بالغ برسی میلیون ریال انجام پذیرفت . همچنین جمع آوری هدایا  برای خرید ۴۰۰ پکیج آموزشی و درسی به مبلغ هرپکیج ۴۰۰هزارتومان جمعا به مبلغ صدوشصت میلیون تومان نیز انجام گرفته است.

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید