۱۴۰۰-۰۸-۲۵

اولین "جشنواره برترین های قلم" صبح ۱۶-آبان ماه در محل کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی با حضور بیست نویسنده برتر کشوری برگزار گردید

دکتر مرجانی رئیس بخش کانون خادمیاران رضوی در ابتدای این مراسم، ضمن تشکر از حضور نویسندگان حوزه دفاع مقدس و برگزار کنندگان این مراسم، به اهمیت برگزاری این مراسمات اشاره و گفت، این جلسه باید مقدمه ای باشد برای تشکیل تشکلهای بانوان نویسنده و مخاطبانشان. فاصله ها بین نویسنده ها و خوانندگان را کم کنیم. منابع خوب را با سهولت در اختیار مراجعین قرار دهیم. علاوه بر اینکه مردم با کتاب آشنا شوند باید با نویسنده هم آشنا شوند.
در ادامه این مراسم جلسه پرسش و پاسخ با حضور خانم فریبا انیسی نویسنده کتاب "جای من اینجاست" و خانم معصومه سپهری نویسنده کتاب "لشکر خوبان" و خانم سمیه باستین نویسنده کتاب"دامادی خوبان" برگزار که هر کدام از نویسندگان به بیان اهمیت جمع آوری خاطرات دفاع مقدس و محتوای کتب خود اشاره و گفتند:هدف کار باید برانگیختن نسل جوان باشد برای نوشتن آنچه در جنگ بوده است.نوشتن کتب حوزه دفاع مقدس، قطعا مصداق جهاد فی سبیل و... است.
در ادامه، سرهنگ رجبی رئیس سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی ضمن تشکر از برگزاری این مراسم،به اهمیت کار و جهاد هنری در این عرصه جنگ نرم اشاره و گفت: در دوران جنگ تحمیلی نیاز مملکت و نظام این بود که از کیان اسلامی دفاع شود. ما ۳۶ هزار شهید دانش آموز داشته ایم.۲۰۰ شهید هنرمند داریم. عرصه آن روز، حضور فیزیکی و دفاع از دشمن بود. الان عرصه نظامی متصور نیست و دشمن بعد از آنهمه رشادت ها، حساب کار دستشان آمده است. امروز  بیشترین تلاش در عرصه هنری است. رسالت بسیج هنرمندان همین است. بسیج در این عرصه جنگ نرم، وارد عمل شده است. با تشکل های قدرتمند هنری  میطلبید انجام شود. در خراسان رضوی، هم اکنون ده انجمن فرهنگی هنری(شعر،فیلم سازان، عکس،خبرنگاری، هنرهای تجسمی،داستان نویسی و...) فعالیت های گسترده و مستمر دارند.
در پایان این مراسم از نویسندگان حاضر با حضور خانم پروین مومن، مدیر بخش ادبی سازمان زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس تقدیر گردید.
◀️روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید