۱۴۰۰-۰۹-۱۷

توسعه نهضت فعالیت داوطلبانه، پیشرفت کشور را به دنبال دارد

نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان جنوبی: توسعه فعالیت های داوطلبانه، پیشرفت کشور را به ارمغان دارد و این امر نیازمند حمایت دولت است


 نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان جنوبی در بیان اهمیت و جایگاه فعالیت داوطلبانه گفت: توسعه این مهم، پیشرفت کشور را به ارمغان دارد و دولت باید نسبت به فعالیت‌های مردم محور نگاه خود را تغییر دهد.

 به گزارش گنجینه رضوی، در دهمین پیش‌نشست اولین همایش بین المللی «فعالیت داوطلبانه فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه و مراکز آرشیوی» دکتر سید مصطفی حسینی؛ نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان جنوبی، بر نگاه ویژه بر نیروهای داوطلب تاکید کرد.

وی در این گفتگوی زنده وبیناری ضمن تشریح مراحل اساسی برای یک برنامه کارآمد در استفاده از نیروی داوطلب، اهتمام بر نگهداری نیروهای داوطلب را اصلی بر انجام فعالیت های داوطلبانه برشمرد.

این جامعه‌شناس و پژوهشگر اجتماعی، قرار دادن فرد داوطلب در نقشی متناسب با علاقه و مهارت وی را اقدامی در راستای حفظ نیرو بیان کرد و افزود: فرد داوطلب برای انجام کارهای محوله نیاز به انگیزه دارد که این امر در مراحل مختلف کاری می بایست محقق شود.

نماینده سازمان‌های مردم نهاد استان خراسان جنوبی، ضعف اطلاع‌رسانی متولیان اجتماعی در جذب داوطلبان، کمبود آگاهی شهروندان علاقه‌مند به کار داوطلبانه، جذابیت اندک فعالیت‌های داوطلبان، ضعف مهارت‌های ارتباطی مدیران با داوطلبان، ترس کارمندان و مدیران در از دست دادن شغل به دلیل حضور نیروهای داوطلب را بخشی از چالش‌ها و موانع فعالیت‌های داوطلبانه برشمرد.

وی فقدان مهارت کافی نیروی داوطلب، تجارب نامطلوب گذشته، کمبود وقت و مشغله کاری و توقعات فزاینده دریافت حقوق و مزایا را از جمله موانع فردی در تبیین کار داوطلبانه برشمرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید