در مراسم رونمایی از آثار نویسنده صاحب سبک عنوان شد:
۱۴۰۰-۰۹-۲۰

بهره‌گیری عموم مخاطبان از مفاهیم اصیل دینی با زبان روز ممکن است

زبان روزآمد راهکاری برای بهره‌گیری عموم مخاطبان از مفاهیم اصیل دینی است و شناساندن زیبایی کلام اهل بیت(ع) وظیفه پژوهشگران است که امروزه از هر زمینه دیگری جدی‌تر و حیاتی‌تر خواهد بود.



مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی و نویسنده صاحب سبک، زبان روزآمد را راهکاری برای بهره‌گیری عموم مخاطبان از مفاهیم اصیل دینی عنوان کرد.


به گزارش گنجینه رضوی،  محمدهادی زاهدی در مراسم رونمایی از آثار خود که با حضور جمعی از اصحاب قلم و نویسندگان در محل تالار کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد، نویسندگی را کار دلپذیری توصیف کرد که نویسنده بهشت درون خود را از طریق آن می‌یابد.


وی، تحریف متون دینی و تحریف معنوی که محدود کردن دین در حد درک و سلیقه فردی است را ازآفات فهم دین برشمرد و گفت: این دو مشکل باعث شده تا بعضی از مفاهیم ناب دینی بر اثر آن در غبار بمانند و تشخیص سره از ناسره برای مخاطبان مشکل شود.


زاهدی، تمسک ناقص به آموزه‌های دین را از دیگر آفات فهم دین برشمرد و اظهار داشت: در چنین تمسکی دین به‌عنوان یک منظومه کامل در نظر گرفته نمی‌شود بلکه بخشی یا بخش‌هایی از آن مورد توجه و تمسک قرار گرفته و گرفتاری در دام تعصب و فرقه های نوظهور ماحصل این برداشت ناقص خواهد بود.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی در ادامه به نقش موثر پژوهش در جلوگیری از انحرافات فکری اشاره کرد و افزود:  بازشناسی متون دینی، کاوش و پژوهش در رابطه با ائمه اطهار (ع) ما را به سر چشمه زلالی متصل می‌کند که هر کسی یک جرعه از آن را بنوشد تحت تاثیر شبهات و القائات انحرافی قرار نخواهد گرفت.


زاهدی با اشاره به فرمایش امام رضا(ع) که «اگر مردم زیبایی سخنان ما را می‌شناختند، بی‌شک از ما پیروی می‌کردند»، تاکید کرد: شناساندن زیبایی کلام اهل بیت(ع) وظیفه پژوهشگران است که امروزه از هر زمینه دیگری جدی‌تر و حیاتی‌تر خواهد بود.


این مولف تصریح کرد:  خوانش متون دینی بر اساس نیاز جامعه  و ارائه آن به زبان قابل درک نیاز امروز ماست؛ لذا نویسندگان برای جذب مخاطب بایستی از هنر تصویرگری نگارش، زیباگویی، کوتاه‌گویی و عناصر تاثیرگذار در نویسندگی استفاده کنند.

از این نویسنده آثار «ترجمه صحیفه سجادیه»، «ترجمه رساله حقوق»، «یک پنجره خورشید» با موضوع سیره و سیمای پیامبر اکرم(ص)، «چشم های بهشت» گزیده‌ای از کتاب عیون اخبار الرضا (ع) و کتاب «شهادت نامه حسین (ع) و شهیدان کربلا» به چاپ رسیده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید