طی نشست تخصصی درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی
۱۴۰۰-۰۹-۲۳

آثار منتشره «شجره سادات طیبه ایران» معرفی شد

موزه، کتابخانه و مرکز اسناد امام رضا (ع) در شهر سوق استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از مراکز معتبر مطالعاتی در حوزه نسب شناسسی جنوب کشور به شمار می رود

طی نشست تخصصی در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، آثار منتشر شده «شجره سادات طیبه ایران» معرفی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، در این نشست که به صورت وبیناری و با همراهی سید علی موسوی‌نژاد واقف و مدیر عامل موسسه فرهنگی شجره طیبه طوبی و موسس موزه، کتابخانه و مرکز اسناد امام رضا (ع) در شهر سوق واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ابوالفضل حسن‌آبادی مدیر مرکز مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دستاوردهای تحقیقاتی این پژوهشگر واقف را برشمرد.

وی، کتابخانه و مرکز اسناد امام رضا (ع) در شهر سوق را یکی از مراکز معتبر مطالعاتی و پژوهشی در حوزه نسب شناسسی و تاریخ خاندانی در جنوب کشور عنوان کرد.

حسن‌آبادی، به آرشیو، ثبت و ساماندهی قریب به 5 هزار سند مرتبط با شجره سادات در این موسسه اشاره داشت که تصاویر، اسناد مناسبات مردمی و مهمترین اسناد شجره امام‌زادگان کشور را در بر دارد.

وی همچنین با اشاره به پراکندگی سادات رضوی در کشور، صحیح‌ترین نسب این گروه از سادات را متعلق به استان کهگیلویه ‌و بویر احمد دانست.

سیدعلی موسوی‌نژاد نیز در ادامه این نشست وبیناری، به شناسایی و نسب‌شناسی بیش از 50 هزار خانواده رضوی معادل 500 هزار سید در ایران و خارج از کشور و ثبت 20 هزار خانواده انصار اشاره داشت.

تحقیق و پژوهش پیرامون ثبت 4 هزار بنای تاریخی در زاگرس جنوبی، شجره سادات میرباقری شیرازی، امام زادگان استان کهگیلویه و بویراحمد، امام زادگان استان البرز، سادات بلادی، پرداختن به شرح حال، افکار و مبارزات طلبه بی‌نشان حوزه و مرجع فقهی بازار قدیم تهران - استاد سید تقی سید خاموشی از بنیانگذاران حزب موتلفه اسلامی- در کتاب عبدالشکور و صده ها اثر پژوهشی دیگر در علم نسب‌شناسی از دستاوردهای بیش از نیم قرن تحقیق و پژوهش این واقف وارسته در شهر سوق به شمار می رود.

گفتنی است این نشست تخصصی از طریق لینک https://webinar.aqr.ir/andishgah   برای علاقه‌مندان در دسترس قرار گرفت.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید