مدیر روابط عمومی بیت امام خمینی(ره) در نجف اشرف
۱۴۰۰-۰۹-۲۸

کتابخانه رضوی گنجینه ای از گوهرهای‌کم یاب علمی است

مدیرروابط عمومی بیت امام خمینی(ره) در نجف اشرف گفت: نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی گوهرهایی هستند که یافتن همتا برای آن بسیار دشوار است.

مدیرروابط عمومی بیت امام خمینی(ره) در نجف اشرف، نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را به گوهرهایی تشبیه کرد که یافتن همتا برای آن بسیار دشوار  است.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی در بازدید کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با همراهی جمعی از علمای حوزه علمیه نجف، ضمن اشاره به نسخ کم‌یاب متعلق به قرون اولیه اسلام و دست نوشته علمایی همچون علامه حلی بر حاشیه کتاب غایة الوصول موجود در مرکز نسخ خطی کتابخانه رضوی، این مجموعه را گنجینه‌ای ارزشمند برای دنیای اسلام برشمرد.


وی، مجموعه غنی و ارزشمند موجود در کتابخانه مرکزی رضوی را حاکی از گذشته پربار و درخشان این سرزمین برشمرد و با بیان اینکه جامعه یا ملتی که گذشته نداشته باشد آینده هم ندارد، گفت: سرزمینی با چنین گذشته افتخارآمیزی قطعا آینده‌ای درخشان را به دنبال خواهد داشت.

این استاد حوزه، تورق و نگاه به نسخی که ماحصل سال‌ها مجاهدت علمی علما و دانشمندان اسلامی است را افتخاری برشمرد که لذتی وصف ناشدنی را به همراه دارد.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی همچنین ضمن ابراز تمایل به ایجاد مراودات علمی، پژوهشی و آموزشی با کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، از برنامه‌ریزی در آینده نزدیک برای ایجاد تبادلات علمی سخن گفت.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید