در جلسه معرفی آثار پژوهشگر فقید محمدرضا حکیمی عنوان شد:
۱۴۰۰-۰۹-۲۹

نیازسنجی اولویتی برای ارتباط آثارپژوهشی با مخاطب

توجه به مخاطب، دغدغه‌های روزمره جامعه، پاسخ دادن به نیازهای نسل جوان و جامعه از منابع دینی، گرافیک نوشتاری از شاخصه‌های پژوهشی محمدرضا حکیمی به شمار می رود

مدیر موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی و برادرزاده استاد فقید محمدرضا حکیمی ، نیازسنجی را اولویتی در کارهای پژوهشی برشمرد که می‌تواند زمینه ارتباط مخاطب با اثر پژوهش شده را ایجاد ‌کند.


به گزارش گنجینه رضوی، امیرمهدی حکیمی در جلسه معرفی آثار پژوهشگر فقید محمدرضا حکیمی که به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد، شاخصه‌های اخلاقی این حکیم فرزانه را تبیین کرد.


وی، ممارست برای کسب علم در محضر علمای بزرگ، گستره دانش و شناخت منبع آیات و روایات، مطالعه و کتابخوانی را از شاخصه‌های اخلاقی این حکیم فرزانه برشمرد.


 حکیمی، با اشاره به دیدگاه استاد که معتقد بودند تورق و خواندن کتاب‌های مختلف پنجره جدیدی را به روی انسان می‌گشاید، به سطح مطالعه ایشان در مطالعه و تورق منابع مطالعاتی کتابخانه‌های مختلف از جمله کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی اشاره داشت.


وی به دیدگاه ایشان در حوزه پژوهش نیز پرداخت که جستجوگری علم و دانش را از شاخصه های پژوهشگران برمی‌شمردند.


حکیمی همچنین توجه به مخاطب، دغدغه‌های روزمره جامعه، نیازسنجی، پاسخ دادن به نیازهای نسل جوان و جامعه از منابع دینی، اشراف دقیق به تحولات زمان، گرافیک نوشتاری و اینکه مطالعه منابع برای ارائه به چه کسانی است را از شاخصه‌های پژوهشی محمدرضا حکیمی عنوان کرد.


وی چگونگی ارتباط مخاطب با آثار را از دغدغه‌های ایشان برشمرد و تصریح کرد: آن فقید اندیشه خود را می‌زیست و هر آنچه را می‌نوشت عمل می‌کرد و به نوعی مصداق روایت امام رضا(ع) بود که فرمودند خدا رحمت کند عبد و بنده‌ای را که امر ما را زنده نگه دارد و احیا کند.


حجت الاسلام سیدجلال حسینی؛ رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم  ایشان را حکیمی فقیه، متفکر، فیلسوف، مجتهد، عارف و ادیبی از ابدال برشمرد که از سوی رهبر فقید انقلاب ثقةالاسلام مورد خطاب قرار گرفت و آن را حاکی از طراز بالای علمی ایشان عنوان کرد.


در پایان این جلسه مصطفی لعل شاطری، حسین نخعی، شهناز حطیط و حمیدرضا کریمی پژوهشگران برتر در حوزه نسخ خطی، مطبوعات، اسناد و موزه با اهدای هدایایی تقدیربه عمل آمد.


 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید