در نشست تخصصی «ظرفیت‌ها و چالش‌های نشریات سازمان» مورد بررسی قرار گرفت:
۱۴۰۰-۰۹-۳۰

چالش مهم نشریات نوظهور؛ فقدان درجه علمی

فقدان درجه علمی مهم‌ترین چالش نشریات نوظهور در جذب مقالات اهل پژوهش به شمار می رود که نیازمند تبلیغات هدفمند از سوی مدیران اجرایی است



کارشناس نشریات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، فقدان درجه علمی را مهم‌ترین چالش نشریات نوظهور در جذب مقالات اهل پژوهش برشمرد.


به گزارش گنجینه رضوی، در نشست تخصصی که با حضور جمعی از مدیران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در محل اتاق کنفرانس این سازمان برگزار شد، طوبی پیرایش، ظرفیت‌ها و چالش‌های نشریات سازمان را مورد بررسی قرار داد.


وی، بر حضور فعال مدیران اجرایی در راه‌اندازی نشریات تاکید و تصریح کرد: مدیران اجرایی با تبلیغات هدفمند می‌توانند برای جذب مقالات نویسندگان نقش موثری را ایفا کنند.


این کارشناس با بیان اینکه برگزاری کارگاه‌های نگارش مقاله در حوزه‌های نسخ خطی، اسناد و موزه‌ها از عوامل موثر کسب مهارت برای علاقه‌مندان به شمار می‌رود، گفت: دعوت از نویسندگان در حوزه‌هایی که احساس نیاز می‌شود می‌تواند همکاری آنان را با نشریات در برداشته باشد.


پیراهش همچنین از سرقت ادبی به عنوان مهمترین چالش در حوزه نشریات با سابقه یاد کرد و بر اهمیت ارتقای محتوای مقالات، افزایش میزان استناد مقالات، استانداردسازی نشریات برای افزایش مشاهده‌پذیری و نصب نرم‌افزارهای مشابهت یاب در سامانه تاکید کرد.


در ادامه این نشست بررسی چالش‌های نشریات و انتظارات مدیران مسئول، مدیران اجرایی و عضو هیئت تحریریه نشریات پژوهشنامه مطالعات اسنادی و آرشیوی؛ پژوهشنامه مطالعات نسخ خطی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید