۱۴۰۰-۱۰-۰۴

افزوده شدن 231 مترطومارنظام اداری در فهرست اسناد رضوی

مسئول امور طبقه بندی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، مجموع طومار نظام اداری آستان قدس رضوی را 225 سند عنوان کرد.


231 متر طومار نظام اداری استان قدس رضوی در فهرست مرکز اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی قرار گرفت.


به گزارش گنجینه رضوی، مهدی خانی‌زاده؛ مسئول امور طبقه بندی اسناد سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، با اشاره به فهرست شدن 7 طومار 33 متری دیگر، مجموع طومار نظام اداری آستان قدس رضوی را 225 سند عنوان کرد.


وی، طومارها را اسنادی به هم چسبیده از گزارشات روزنانه آستان قدس رضوی عنوان کرد و گفت: هر طومار بیان کننده عملکرد یک ماهه نظام اداری این مجموعه بوده است.


خانی‌زاده 6 عدد از اسناد طوماری فهرست شده را متعلق به سال 1274 دوره ناصرالدین شاه قاجار و متولی باشی میرزا محمدحسین عضدالملک الحسینی در آستان قدس رضوی دانست و هفتمین طومار را متعلق به سال 1280 برشمرد.


وی، طومارهای موجود درآرشیو مدیریت اسناد و مطبوعات را حاوی اطلاعات بسیار مفیدی درخصوص هزینه‌های صورت گرفته در حرم و اماکن متبرکه عنوان کرد که به صورت گزارش روزانه، ماهانه و سالیانه تنظیم شده‌اند.


خانی‌زاده افزود: این گزارش‌ها هر روز به صورت جداگانه نوشته و در پایان هر ماه اوراق با سریش به هم چسبانده شده و به صورت طومار درآمده‌اند.


وی همچنین اطلاعات این طومارها را حاوی اسامی کارکنان و تعداد آنها که در اماکن مختلف مشغول به خدمت بوده‌اند و نیز مراحل اداری طی شده که به تایید متولی وقت رسیده بیان کرد که به خط سیاق نوشته و پس از تایید و مهر کارکنان دفتری به تایید متولی وقت آستانه رسیده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید