از توابع استان چهارمحال بختیاری
۱۴۰۰-۱۰-۰۴

بروجن به ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی مجهز شد

ایستگاه مطالعه دیجیتال در مرکز آموزش‌های تخصصی علوم حوزوی شیخ مفید رحمه‌الله‌ علیه شهرکرد و کتابخانه عمومی طلاب شهید شهر بروجن راه اندازی شد.

شهر بروجن از توابع استان چهارمحال بختیاری به جمع دارندگان ایستگاه مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی پیوست.


به گزارش گنجینه رضوی، کریمی؛ مسئول امور منابع دیجیتال کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: در راستای دسترسی راحت‌تر پژوهشگران استان چهارمحال و بختیاری به منابع دیجیتال، ایستگاه مطالعه دیجیتال در مرکز آموزش‌های تخصصی علوم حوزوی شیخ مفید رحمه‌الله‌ علیه شهرکرد و کتابخانه عمومی طلاب شهید، راه اندازی شد.


وی تصریح کرد: با راه‌اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال در این مراکز، امکان بهره‌‌مندی پژوهشگران از مجموعه‌ای بالغ بر 200 هزار کتاب و مقاله به صورت محلی در هر پایانه از طریق 250سامانه نرم‌‌افزاری ایجاد شده است.


کریمی ادامه داد: پژوهشگران از طریق این پایگاه به بیش از 2 هزار پایگاه علمی و پژوهشی ملی و بین المللی از قبیل الزویر، ساینس دایرکت، اشپرینگر، آکسفورد، وایلی، نیچر و ... با امکان بازیابی بیش از یکصد و پنجاه میلیون منبع دیجیتال دسترسی خواهند داشت.


دسترسی به برخی پایگاه‌‌های محدود کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی همچون پایگاه‌ کتاب‌های الکترونیکی، مقالات الکترونیکی و پایان‌نامه‌های الکترونیکی به‌ صورت تمام‌ متن از دیگر امکانات این ایستگاه بود که وی بدان اشاره کرد.


کریمی، ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال ایجاد شده در استان چهار محال و بختیاری را در زمره  اولین ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در حوزه های علمیه کشور عنوان کرد.


پیش از این ایستگاه‌های متعددی در شهرهای مشهد، تهران، طبس، قوچان، تربت‌حیدریه، سرخس،گناباد، کاشمر، اهواز، کرمانشاه، بروجرد، شوشتر و اصفهان راه‌اندازی شده است که علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان از خدمات ارائه شده در این ایستگاه‌ها بهره‌مند شوند.


با توجه به تلاش سازمان در ایجاد حداکثری زمینه مطالعه و پژوهش برای علاقه‌مندان، کتابخانه‌های غیر دولتی و عام المنفعه مناطق محروم که زیرساخت لازم برای راه اندازی ایستگاه مطالعه دیجیتال داشته باشند می توانند با ارسال درخواست خود به سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی از امکانات ایستگاه مطالعه دیجیتال بهره‌مند شوند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید