در مراسم رونمایی از ترجمه‌های کتاب مقدس انجیل مطرح شد؛
۱۴۰۰-۱۰-۰۷

بارگاه مطهر رضوی؛ تابلوی تمام‌نمای تعامل ادیان الهی

معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی را در حفظ تراث دیگر ادیان آسمانی دغدغه‌مند خواند.

 

معاون امور بین الملل سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، بارگاه مطهر عالم آل محمد (ع) را تابلوی تمام‌نمای تعامل ادیان آسمانی و حافظ تراث آن دانست.


به گزارش گنجینه رضوی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید محمد ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در یکصدونهمین برنامه سه‌شنبه‌های علمی فرهنگی آستان قدس رضوی و رونمایی از ترجمه‌های کتاب مقدس انجیل در کتابخانه آستان قدس رضوی، در تقسیم‌بندی کتاب انجیل در دو دوره عهد قدیم و جدید اظهار کرد: انجیل عهد قدیم مشتمل بر 39 کتاب است.


وی با اشاره به نگارش دو هزار انجیل در طول تاریخ افزود: در انجیل عهد جدید 27 کتاب وجود دارد که چهار مورد آن دارای اعتبار است و با وجود اشتراکات، تفاوت‌هایی نیز با یکدیگر دارند.


ذوالفقاری گفت: حرم حضرت رضا (ع) نه تنها پایگاه اسلامی و شیعی است بلکه با نگهداری کتب مقدس آسمانی، نسبت به حفظ تراث دیگر ادیان آسمانی دغدغه‌مند است.


100 نسخه خطی، کتاب سربی و چاپی انجیل
در ادامه مراسم، سید رضا صداقت حسینی؛ کارشناس ارزشیابی و ثبت نسخ خطی با اشاره به نگهداری 100 نسخه خطی، کتاب سربی و چاپی از انجیل ها و بخش‌های مختلف کتاب مقدس مسیحیان در مرکز نسخ خطی افزود: از بین این انجیل‌ها، کتاب‌هایی با چاپ‌ سربی و سنگی ترجمه شده از زبان‌های عبری و یونانی به اردو، فارسی و عربی قابل توجه است.


وی به نگهداری ترجمه اردوی انجیل و چاپ آن در سال 1819 میلادی،  چاپ و ترجمه انجیل به زبان فارسی در لندن در سال 1827 میلادی  و ترجمه عربی این کتاب در بیروت در سال 1873 میلادی در مرکز نسخ خطی اشاره کرد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید