۱۴۰۰-۱۰-۱۴

ایجاد پایگاه تخصصی وقف و نذر؛ خدمتی دیگر از کتابخانه دیجیتال رضوی

پایگاه تخصصی «وقف و نذر» به‌منظور دسترسی متمرکز پژوهشگران به این حوزه در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی راه اندازی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی کریمی؛ مسئول امور سازماندهی و توسعه منابع دیجیتال با اعلام این خبر اظهار کرد: این پایگاه اطلاعاتی مجموعه‌ای بالغ بر یک‌هزار و 300 منبع از جمله نسخه خطی، چاپ سنگی، کتاب چاپی، مقاله، سند، عکس، فیلم، بریده جراید، کتاب الکترونیکی، نشریه و ... را در زمینه وقف و نذر در اختیار دارد که  به‌صورت روزانه در حال به‌روز رسانی است.

وی، «حاشيه ‌برشرايع الاسلام ازکتاب وقف تا ديات مربوط به قرن دهم هجری قمری»، «وقف‌نامه مربوط به قرن 13 هجری قمری»، «مرآه العقول شرح اصول الکافي به ضميمه صورت وقف نامه‌هاي موقوفات مشير السلطنه مربوط به اویل قرن 14 هجری قمری» را برخی از عناوین منابع بارگذاری شده در این پایگاه عنوان کرد.

کریمی؛ جستجوهای ساده و پیشرفته، مطالعه آنلاین منابع دیجیتال، امانت دیجیتال و تحویل مدرک را برخی  از امکانات این پایگاه تخصصی برشمرد.

وی با بیان اینکه دسترسی به منابع موجود در این پایگاه تخصصی براساس قوانین کپی رایت است، افزود: پژوهشگران و عموم علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از این پایگاه می‌توانند به درگاه اینترنتی digital.aqr.ir و یا به ایستگاه‌های مطالعه دیجیتال آستان قدس رضوی در سراسر کشور مراجعه کنند.

گفتنی است امکان دسترسی به منابع کتابخانه دیجیتال رضوی، با رعایت قوانین ملی و بین‌المللی به‌صورت عمومی در بستر وب، یا دسترسی محدود در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی فراهم است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید