۱۴۰۰-۱۰-۱۴

بهره‌مندی پژوهشگران از خدمات غیرحضوری مرکز اسناد آستان قدس رضوی

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی، توسعه خدمات غیرحضوری مرکز اسناد آستان قدس رضوی را یکی از اقدامات این مرکز در راستای تسهیل امر پژوهش برشمرد.


به گزارش گنجینه رضوی، محمدهادی زاهدی با بیان این مطلب گفت: در ایام پیک کرونا و وجود محدودیت‌ها برای ارائه خدمات حضوری به دانشجویان و پژوهشگران، مرکز اسناد توسعه خدمات غیر حضوری را در دستور کار خود قرار داد.


وی، ضمن اشاره به استقبال مخاطبان این مرکز در استفاده از خدمات غیر حضوری تصریح کرد: مرکز اسناد آستان قدس رضوی طی دو سال گذشته از طریق کتابخانه دیجیتال و فضای مجازی به بیش از 2 هزار نفر خدمات غیر حضوری ارائه کرده است.


 زاهدی به ارائه خدمات به دو صورت حضوری و غیر حضوری اشاره کرد و در توضیح آن گفت:  خدمات حضوری برای اسناد دیجیتال شده از طریق ارائه تصویر اسناد و برای اسناد دیجیتال نشده با ارائه اصل اسناد صورت می پذیرد که این فرایند در خدمات غیر حضوری از طریق کتابخانه دیجیتال، سایت و پیام‌رسان و صرفا ارائه تصویر اسناد، صورت می‌پذیرد.


وی با برشمردن فرایند ارائه خدمات در تالار محققان مرکز اسناد گفت: در این مجموعه علاوه بر دقت نظر در نگهداری اسناد، با تهیه فهرستی از نفایس اسناد، برپایی نمایشگاه و انجام پژوهش‌های تاریخی، اطلاعات کاملی در دسترس پژوهشگران قرار داده است.


زاهدی تصریح کرد: در این تالار، همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 7 الی 13:30 با ارائه معرفی‌نامه از مراکز علمی و معتبر به پژوهشگران خدمات ارائه می‌شود.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید