عضو کمیته تالیف کتب درسی جغرافیای خراسان رضوی مطرح کرد؛
۱۴۰۰-۱۱-۰۲

نقش موثر مشاوران در پویایی کتابخانه‌های تخصصی آستان قدس رضوی

عضو کمیته تالیف کتب درسی جغرافیای خراسان رضوی بر ضرورت وجود مشاوران متخصص در تجهیز منابع کیفی و پویایی علمی کتابخانه‌های تخصصی تاکید کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، محمدتقی خورشیدی در شانزدهمین پیش نشست اولین همایش بین المللی فعالیت‌های داوطلبانه؛  فرصتی برای پویاسازی و توسعه خدمات در کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مراکز آرشیوی با موضوع «به‌کارگیری نیروهای داوطلب در ارائه خدمات پژوهشی تخصصی» به ایراد سخن پرداخت.

وی با تاکید بر پویایی علمی کتابخانه‌های تخصصی، نقش مشاوران علمی متخصص را در تحقق این مهم موثر دانست.

خورشیدی افزود: علم مشاوره در همه عرصه‌ها از جمله کتابداری جای خود را باز کرده است و نیروهای داوطلب به‌عنوان مشاور در این حوزه می‌توانند خدمات مشاوره‌ اطلاعاتی، مطالعاتی، تحقیق و پژوهش خود را ارائه دهند.

وی تجهیز کتابخانه به منابع با کیفیت و متنوع، ایجاد سواد پژوهشی لازم در بین کتابداران،کمک به انتخاب منابع مناسب و نیز شناساندن خدمات کتابخانه تخصصی به جامعه علمی و دانشگاهی را از موارد ضرورت استفاده از مشاوران پژوهشی در کتابخانه‌‌های تخصصی برشمرد.

خورشیدی، شناسایی واقفان و استفاده از ظرفیت آنان در تجهیز منابع کتابخانه را از دیگر ظرفیت‌های مشاوران در کتابخانه ذکر کرد و گفت: مشاوران باید با رصد پایگاه‌های اطلاعاتی، مراکز علمی و نمایه‌های انتشاراتی در تجهیز کتابخانه به منابع متنوع علمی، نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

وی خاطر نشان کرد: کتابخانه‌های تخصصی آستان قدس رضوی از جمله کتابخانه تخصصی جغرافیا در زمینه بهره بردن از نیروهای داوطلب در قالب مشاوره تخصصی، تجارب بسیار ارزشمندی در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید