۱۴۰۰-۱۱-۰۲

جشن‌های یگانه دخت پیامبر اکرم(ص) در حرم مطهر رضوی به روایت اسناد

مجموعه‌ اسناد مکتوب تاریخی موجود در مدیریت اسناد آستان قدس رضوی چگونگی برگزاری جشن میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) در حرم مطهر رضوی را بازگو می‌کند.

به گزارش گنجینه رضوی، کاظم جهانگیری؛ کارشناس مرکز اسناد آستان قدس رضوی، موضوعات این اسناد را در حیطه تدارکات برگزاری جشن‌های مذهبی در حرم مطهر عنوان کرد که در بخش عمده‌ای از این اسناد به تهیه لوازم و ملزومات برگزاری جشن، دستور چراغانی حرم مطهر، توزیع شیرینی و پذیرایی از مهمانان ویژه سفارش شده است.

وی، دستور ظهیرالإسلام، متولی‌باشی آستان قدس رضوی به خازن‌التولیه و دستور متولی‌باشی آستان قدس در تدارکات جشن را نمونه ای از این اسناد عنوان کرد.

جهانگیری، تهیه ابزار و لوازم برای برگزاری مجلس سلام در ایوان طلا (نادری) به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) در تاریخ 18 جمادی الثانی 1334 قمری و مفروش‌ کردن دارالضیافه برای حضور والی خراسان و کارکنان آستان قدس را مفاد این اسناد برشمرد.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان به بررسی اسناد تاریخی می‌توانند برای کسب اطلاعات و انجام پژوهش‌های بیشتر بر روی این اسناد، به مرکز اسناد آستان قدس رضوی واقع در ضلع شرقی دوربرگردان طبرسی حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

لازم به ذکر است مرکز اسناد آستان قدس رضوی با دارا بودن بیش از 13 میلیون برگ سند، یکی از غنی‌ترین مراکز اسناد کشور محسوب می‌شود که پیوسته پذیرای علاقه‌مندان است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید