به همت کتابداران کتابخانه وابسته به آستان قدس رضوی در کرمانشاه صورت گرفت:
۱۴۰۰-۱۱-۱۱

بهره‌مندی عموم مردم کرمانشاه از یکهزار برنامه زنگ کتاب

کتابداران کتابخانه آیت‌الله جلیلی کرمانشاه از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، طی 10 ماه گذشته از سال جاری قریب به یکهزار مرتبه زنگ کتاب را به صدا درآوردند.

به گزارش گنجینه رضوی، کامران شیروانی؛ مسئول امور کتابخانه آیت‌الله جلیلی کرمانشاه، همراهی مراکز آموزشی و مدارس را در اجرای این طرح بسیار ستودنی عنوان کرد.


وی گفت: کتابخانه آیت‌الله جلیلی با دانش آموزان 8 مدرسه در گروه‌های سنی مختلف از طریق فضای مجازی در ارتباط است و اعضای این کانال‌ها هر روزه از برنامه‌های زنگ کتاب بهره‌مند می‌شوند.


شیروانی همچنین به پوشش برنامه در کانال تخصصی آموزش زبان انگلیسی توسط آرزو ویسی یکی از کتابداران این مجموعه با مجوز سازمان اشاره کرد که برنامه زنگ کتاب را با زبان انگلیسی به مخاطبان خود ارائه می‌دهد.


وی جامعه هدف برنامه زنگ کتاب را عموم مردم شهر در مجامع علمی، آموزشی و مراکز عمومی شهر عنوان کرد.


شیروانی تصریح کرد: طی این مدت بیش از یکهزار 300 منبع مطالعاتی در قالب کلیپ، نمایشگاه مجازی، خلاصه کتاب و... با موضوعات مختلف دینی، فرهنگی، هنری و علمی به مخاطبان در فضای مجازی و حقیقی معرفی شده است.


وی با اشاره به بهره‌مندی قریب به یکهزار 500 نفر از گروه‌های سنی مختلف از این برنامه گفت: به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی مراکز آموزشی و عدم تمایل افراد نسبت به حضور در تجمعات، آمار تعداد زنگ کتاب‌های حضوری بسیار پایین‌تر از گذشته بود که با تلاش همکاران در حوزه فعالیت‌های مجازی در کانال‌های مختلف این کمبود جبران شده است.


كتابخانه آیت الله جلیلی کرمانشاه از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی نزديك به 9450 عضو دارد كه  اقشار مختلف جامعه اعم از دانش¬آموز، دانشجو و اساتید حوزه و دانشگاه از31 هزار منبع مطالعاتی و 458 نسخه خطی کتابخانه بهره مند هستند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید