۱۴۰۰-۱۲-۰۴

مقدمه‌ ای بر کارآفرینی روستایی

توسعه فعالیت‌های کارآفرینی در مناطق روستایی می‌بایست براساس ظرفیت‌ها، پتانسیل‌ها و فرصت‌های موجود در روستاها صورت گیرد تا به موفقیت دست یابد و موجبات پایداری روستاها را فراهم نماید.

این کتاب در هشت فصل تنظیم گردیده است. فصل نخست کتاب به سیر تاریخی کارآفرینی، انواع کارآفرینی و ویژگی‌های کارآفرینان اختصاص دارد و در رویکردی جدید عامل فضا به تعریف کارآفرینی اضافه شده است. در فصل دوم نظریه‌های کارآفرینی از دیدگاه صاحبنظران علوم مختلف در حوزه اقتصاد، علوم رفتاری، جامعه شناسی، مدیریت، جغرافیا و مدل‌های موجود در این زمینه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. در فصل سوم به مفاهیم پایه‌ای توانمندسازی و توسعه پایدار روستایی، عوامل موثر بر توسعه کارآفرینی روستایی و موانع آن از لحاظ سیاستگذاری و آموزشی- فرهنگی اشاره شده است. در فصل چهارم بر شناسایی فرصت‌های موجود در مناطق روستایی به عنوان مهمترین گام در فرایند کارآفرینی تمرکز شده است و به نمونه‌هایی از کارآفرینان موفق روستایی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و صنعت اشاره شده است.
در فصل پنجم، توسعه کسب و کارهای کوچک و متوسط، خانگی، خانوادگی، نقش کسب و کارهای کوچک و متنوع در تنوع بخشی به فعالیت‌های اقتصادی و ... مطرح شده است. در فصل ششم، بحث بازاریابی و آمیخته بازاریابی کارآفرینانه به عنوان عامل کلیدی برای بقاء و توسعه کسب و کارهای کارآفرینی به خصوص کسب و کارهای کوچک و متوسط مورد تاکید قرار گرفت. در فصل هفتم به فصل مشترک بین تعاون و کارآفرینی و موفقیت کارآفرینی روستایی توجه شده است. در فصل هشتم به یکی از پارادایم‌های جدید در حوزه کارآفرینی با عنوان اکوسیستم کارآفرینی اشاره شده است.
شماره دیویی: م478ق 04 / 338
پدیدآور( قديري معصوم، مجتبي، ‎۱۳۳۵ -
غلامي، علي، ‎۱۳۶۵ -
محمدزاده، فاطمه، ‎۱۳۶۳ –
عنوان: مقدمه‌اي بر کارآفريني روستايي
فروست: انتشارات دانشگاه تهران؛ ‎۳۹۸۷
موضوع: ‎۱.کارآفريني.
‎۲.صنايع روستايي.
‎۳.عمران روستايي.
محل نشر: تهران
ناشر: دانشگاه تهران، موسسه انتشارات
سال نشر: 1397
مشخصات ظاهری: ص، ‎۳۳۰ ص.: جدول، نمودار
یادداشت: کتابنامه
ISBN 978-964-03-7221-0‎
موجودی: مخزن بسته: (‎۱۱۱۲۰۶۸۰۹‎)
    گردش و امانت بانوان: (‎۲۱۲۴۱۸۵۱‎)
    گردش و امانت آقايان: (‎۲۲۲۲۶۷۰۶‎)
    مجتمع فرهنگي و کتابخانه امام رضا(ع)- سرخس: (‎۵۱۴۶۵۹۰‎)
    کتابخانه امام رضا(ع) روشناوند گناباد: (‎۵۳۹۱۶۸‎)
    مجتمع فرهنگي و کتابخانه امام رضا(ع)- قوچان: (‎۵۷۴۷۳۴۸‎)
    کتابخانه آيت الله جليلي کرمانشاه: (‎۶۵۳۵۵۰۵‎)
    کتابخانه امام رضا(ع) بيرجند: (‎۷۴۵۹۹۰۰‎)

برچسب ها:
افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید