به همت کارشناسان کتابداری سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی صورت گرفت:
۱۴۰۱-۰۱-۰۸

تولید بیش از 20هزار محصول فرهنگی برای 10 هزار مخاطب فضای مجازی

معاون کتابخانه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، از تولید بیش از 20 هزار محصول فرهنگی برای 10 هزار مخاطب فضای مجازی معاونت کتابخانه های این سازمان در سال 1400خبر داد.

به گزارش گنجینه رضوی، حسین خسروی، این دستاورد را ماحصل فعالیت کارشناسان کتابداری در بخش‌های مختلف کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، اعم از کتابخانه‌های تخصصی، کتابخانه‌های وابسته درون و برون شهری، عنوان کرد که این حجم از محصولات فرهنگی را برای مخاطبان در 23 كانال فعال معاونت كتابخانه‌ها در پيام رسان‌هاي مختلف تولید کرده اند.

قریب به 2 هزار و 700 برنامه زنگ کتاب
وی، برگزاری قریب به 2 هزار 700 برنامه زنگ کتاب توسط کتابداران کتابخانه های وابسته به این سازمان در سراسر کشور را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد که به صورت حضوری و مجازی به مخاطبان این برنامه ارائه شده است.
خسروی، مأنوس‌سازی جامعه با فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه، آموزش مفاهیم دینی، ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی و معرفی سیره اهل  بیت(ع) آموزش مهارت‌های ضروری فردی و اجتماعی مورد نیاز، آشناسازی افراد با فرهنگ  غنی دینی و ملی در راستای ارتقاء فرهنگ اجتماعی مخاطبان را ازجمله اهداف اجرایی شدن این طرح برشمرد.

زنگ کتاب

برگزاری یکهزار 913جلسه مشاوره در طرح کتاب درمانی
کمک به رشد و توانمندسازی اعضاء و مراجعان کتابخانه‌ها به‌وسیله آموزش مهارت‌های ضروری فردی و اجتماعی مورد نیاز آن‌ها از جمله مهارت‌های  تفکر خلاق، مدیریت استرس، حل مشکلات، ارتباط مؤثر، هم‌دلی، خودآگاهی و اعتماد به نفس، کسب مهارت نه گفتن و جرأت‌مندی، تصمیم‌گیری صحیح ومدیریت بحران بخش کوچکی از اهداف تبیین شده در اجرای طرح کتاب درمانی است که خسروی به آن اشاره داشت.
وی تصریح کرد: در راستای اهداف تبیین شده، معاونت کتابخانه‌های سازمان در ذیل برنامه پاتوق فرهنگی خود یک هزار 913 جلسه مشاوره حضوری، فردی و گروهی را برگزار کرده است.
خسروی افزود: برنامه‌های کتاب درمانی حضوری و مجازی افزون بر برگزاری جلسات مشاوره گروهی و فردی، معرفی کتاب‌های تایید شده توسط کارگروه کتاب درمانی سازمان در قالب برنامه‌های جرعه کتاب، برشی از متن کتاب، پیام تصویری، تکه کتاب، داستان کوتاه،گزیده سخنان بزرگان، شعر کهن فارسی، مطالب آموزشی و تربیتی و ...را نیز به اجرا در آورده است.

خسروی با اشاره به خط مشی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در ایجاد مطالعه هدفمند برای مخاطبان، به تبیین برنامه های تبیین شده در این راستا پرداخت که این سازمان در کنار ارائه خدمات و روزآمدسازي اطلاعات براي همگامي با تغييرات نوين و رفع نياز مراجعان، به اجرای آن اقدام کرده است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید