۱۴۰۱-۰۱-۰۸

بیش از 10 هزار گردشگر خارجی طی سال1400 از موزه های رضوی بازدید کردند

بیش از 10 هزار گردشگر خارجی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی در سال 1400 از موزه‌های آستان قدس رضوی بازدید کردند.

به گزارش گنجینه رضوی، مهدی قیصری نیک؛ معاون امور موزه‌های سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، ضمن اشاره آماری به بازدیدهای صورت گرفته از موزه‌های رضوی، بیشترین حجم بازدید را از موزه مرکزی با بیش از 9هزار بازدید کننده عنوان کرد و موزه قرآن و هدایای رهبری را در رتبه بعدی این آمار قرار داد.


وی، به حضور گردشگران از کشورهای مختلف جهان در موزه رضوی اشاره داشت و گفت: در سال گذشته موزه رضوی میزبان گردشگرانی از کشورهایی همچون فنلاند، هنلد، اتریش، پاکستان، هند، فرانسه، سوئیس، اندونزی، چین، عمان، ایتالیا، آلمان، کویت، عراق، انگلستان و روسیه بوده است.


قیصری تصریح کرد: حجم بازدید از موزه های رضوی در ماه های پایانی سال 1400 با فروکش کردن کرونا رو به افزایش گذاشت و در اواخر سال شاهد حضور گسترده بازدیدکنندگان در موزه های حرم مطهر رضوی بودیم.


گفتنی است موزه‌های آستان قدس رضوی با گنجینه‌هایی ارزشمند از اشیای تاریخی و انواع هنرها و صنایع دستی یکی از بزرگترین و غنی‌ترین مجموعه‌های موزه‌ای در ایران محسوب می‌شود.


این موزه‌ها با تزئینات و معماری دوره اسلامی و آثار گران‌بها جزو جاذبه‌های گردشگری مهم مشهد مقدس شناخته می‌شود و در ایام مختلف علاقه‌مندان زیادی از آن بازدید می‌کنند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید