همزمان با روز اسناد ملی و میراث کهن
۱۴۰۱-۰۲-۲۰

دست‌نوشته‌های واقف کتابخانه وزیری یزد رونمایی شد

همزمان با روز اسناد ملی و میراث کهن، در یکصد و بیست و دومین برنامه سه‌شنبه‌های علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، دست‌نوشته‌های مرحوم سید علی‌محمد وزیری واقف کتابخانه وزیری یزد رونمایی شد.

به گزارش گنجینه رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مظفر سالاری مدیر کتابخانه و موزه وزیری یزد، به بیان زندگی نامه‌ای از این واقف فقید اشاره کرد و ایشان را انسان کاملی برشمرد.
وی، تعمیر مسجد جامع کبیر یزد، تاسیس مدارس تعلیمات اسلامی، کمک به حوزه علمیه برای راه‌اندازی کتابخانه و کمک به طلاب را از دیگر اقدامات مرحوم حجت‌الاسلام و المسليمن حاج سيدعلي محمد وزيري برشمرد.
سالاری تصریح کرد: این واقف فقید با حسن تدبیر و آینده‌نگری، با حمایت خیرین، فعالان اقتصادی و فرهنگی زمینه گسترش و توسعه کتابخانه وزیری یزد را فراهم کرد.

علی‌اکبر رئوف؛ مدیر جامعه تعلیمات اسلامی یزد سخنران این مراسم طی سخنانی، اخلاص آن مرحوم در تمام امور را سبب توفیقات ایشان در طی زندگی عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان تاریخچه‌ای از نحوه تاسیس مدارس جامعه تعلیمات اسلامی در یزد توسط مرحوم وزیری، به ذکر خاطراتی از ایشان پرداخت.
در ادامه این مراسم از دست خط‌های واقف کتابخانه وزیری یزد رونمایی به عمل آمد.
در میان مجموعه رونمایی شده می‌توان به دستخط ایشان در خصوص وقف کتابخانه و نامه امام خمینی(ره) به سيدعلي محمد وزيري يزدي اشاره کرد.
حجت‌الاسلام و المسليمن حاج سيدعلي محمد وزيري از عالمان به نام یزدی، کتابخانه‌ای را که حاصل یک عمر تلاش وی در جمع‌آوری منابع آن بود، در تاریخ 12 تیرماه سال 1348، زمانی که 21 هزار و 267جلد کتاب داشت، وقف آستان قدس رضوی کرد.

گفتنی است علاقه‌مندان، این مراسم را از طریق لینک https://webinar.aqr.ir/farhangi و صفحه اینستاگرام digital.aqr.ir دنبال کردند.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید