۱۴۰۱-۰۲-۲۲

شاهنامه فردوسی به نثر برای جوانان(3)

کتاب شاهنامه فردوسی در سه مجلد و با 910 صفحه با نثری بسیار روان، داستان های شاهنامه را برای جوانان بیان نموده است . قطع این کتاب رقعی و جلد آن شومیز می باشد.

کتاب حاضر، جلد سوم از مجموعه داستان‌های فارسی اقتباس‌شده از شاهنامه فردوسی است که با زبانی ساده و روان و به نثر برای نوجوانان و جوانان نگاشته شده است.
بخشی از مطالب کتاب از این قرارند :
آمدن شاه نزد سپاه ،لشکر آراستن کىخسرو با افراسیاب ، آگاهى کیخسرو از آمدن افراسیاب ، پیغام افراسیاب به کیخسرو ، پاسخ فرستادن کیخسرو ، نوشتن فتحنامه به کاووس ،
رزم کیخسرو با افراسیاب ، پناه گرفتن افراسیاب در گنگ بهشت ، آمدن جهن با پیغام افراسیاب نزد کیخسرو ، پاسخ کىخسرو به جهن ، شبیخون افراسیاب ، رزم کیخسرو با شاه مکران ، بازآمدن کیخسرو نزد پدربزرگ ، گرفتار شدن افراسیاب به دست هوم ، آمدن کاووس و خسرو نزدیک هوم ، مردن کىکاووس ، ناامیدى کیخسرو از پادشاهى ، پادشاهى لهراسپ ، شاهنامه دقیقى ، پادشاهى گشتاسپ ، ظهور حضرت زرتشت ، تورانى سر باز میزند ، بدگویى گُرَزم از اسفندیار ، لهراسپ ایرانى ، هفتخان اسفندیار ، اسفندیار کهرم را میکشد ، بازگشت اسفندیار ، رستم و اسفندیار ، جنگ تن به تن ، شغاد ، آیا «آخر شاهنامه خوش است؟» ، مانى ، مزدک ، بزرگمهر ، شطرنج ، تخته نرد ، رفتار انوشیروانِ «عادل» با بزرگمهر حکیم.

نویسنده : مسعود خیام -  ناشر: تهران : موسسه انتشارات نگاه، 1393
۸‎فا‏‎۳‎ /۶۲ ف‏ ‎۴۷۳‎ /خ‌ق‏ ‎۱۳۹۴

در بخشی از این کتاب می خوانیم:
رستم و رخش درگودال عمیق پراز تیغی افتادند. پهلوی رخش پاره شد و رستم زخم های کاری برداشت . رستم به هرجان کندنی بود خود را از چاه بالا کشیدو چشمش به برادرش شغاد افتاد. دانست که این حیله او بوده است به او گفت اکنون که کارمن تمام شده است ممکن است شیران به من حمله کنند و مرا نیمه جان بدرند . تو کمان مرا بیاور و در آن تیر بگذار تا از خودم دفاع کنم شغاد همین کار را کرد ولی ترسید که رستم او را بکشد بنابراین رفت و پشت یک درخت پنهان شد.  رستم تیر را کشید و رها کرد ، درخت و شغاد را به هم دوخت و برادر نامردش را کشت . خودش هم از دنیا رفت . زواره و تمام همراهانش نیز مردند .


موجودي: 

مخزن بسته: ج(3) ‎۱۱۹۷۳۰۴۷‎
مجتمع فرهنگي امام خميني: ج(3) ‎۶۳۳۶۶۵۷‎ -  ج(3) ‎۶۳۳۶۶۲۷‎
کتابخانه ها:  کتابخانه آيت الله هاشم قزويني: ج(‎2448944  ( 3‎

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید