۱۴۰۱-۰۳-۰۸

«رویای بیداری» ازآثار پرفروش نمایشگاه تهران در نشست ادبی شمس معرفی شد

کتاب «رویای بیداری» اثر نسرین پرک، از جمله آثار پرفروش نمایشگاه کتاب تهران با حضور نویسنده اثر، جمعی از نویسندگان دفاع مقدس و منتقدان ادبی در قالب نشست ادبی شمس در اتاق کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش گنجینه رضوی، محمدباقر جهانگیر فیض‌آبادی نویسنده عرصه دفاع مقدس، کتاب رویای بیداری را بیان کننده شخصیت شهید عارفی عنوان کرد و آن را سرشار از آموزه‌های زندگی اعم از صله ارحام، احترام به والدین، توسل، توکل، اقتدار  و عمل به تکلیف الهی دانست.
وی، روان، دقیق و باورپذیر بودن را از شاخصه‌های این اثر برشمرد و افزود: مخاطب در خوانش اثر با زندگی شهید همراه می‌شود.

ابوالقاسم محمدزاده دیگر نویسنده حاضر در جلسه با اشاره به استان خراسان به عنوان مهد ادب و زیستگاه بزرگان ادب فارسی گفت: این استان 23 هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است اما آنچنان که باید در خصوص معرفی این شهیدان اقدام در خور شانی صورت نگرفته است.
وی همچنین به نوشتار تقلیدی مرسوم بین برخی نویسندگان اشاره کرد و با تمجید از اثر فاخر رویای بیداری این کتاب را نوشته شده بر پایه جملات کوتاه عنوان کرد و امانت‌داری نویسنده در حفظ کلام راوی را باعث جذابیت این اثر دانست.
محمدزاده افزود: این اثر حامل دنیایی از معنی در سیره زندگی شهید مصطفی عارفی است که در جامعه فعلی می تواند راه گشای خوبی برای نسل جوان باشد.
علی‌رضا میری، دیگر نویسنده حاضر در این جلسه، کتاب رویای بیداری را عاشقانه‌ای به دور از ابتذال دانست که اخلاص در سطر سطرآن مشهود است.

سید علی‌رضا مهرداد؛ نویسنده و منتقد ادبی نیز به تولیدات ارزشمند در عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و آن را از الطاف الهی دانست.
وی به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص نویسندگان که ایشان را با عنوان طلاساز مورد خطاب قرار داده اند، اشاره و تصریح کرد: جامعه نویسندگان دفاع مقدس باید تلاش کنند پیشه خلق آثار ارزشمند را توسعه دهند.

مریم عرفانیان نیز ظرفیت نویسندگی را در مشهد بسیار بالا دانست و بر تلاش نویسندگان مشهدی در عرصه ادبیات دفاع مقدس صحه گذاشت.
گفتنی است کتاب رویای بیداری که چاپ دهم خود را پشت سر گذاشته و تا کنون 10 هزار نسخه از آن به چاپ رسیده است، روایتگر خاطرات خانم زینب عارفی همسر شهید مدافع حرم مصطفی عارفی است.
این اثر بیانگر تاریخ شفاهی فداکاری ها و قهرمانی همسران شهدای مدافع حرم است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید