۱۴۰۱-۰۳-۱۲

دانستنی های جوانان در سرزمین قرآن

کتاب "دانستنی جوانان در سرزمین قرآن" مسائل و پاسخ درباره حج است و به همه مسافران حج و عمره به ویژه جوانان آگاهی و بصیرت می بخشد.

سفر حج و عمره سفری است که هر مسلمانی آرزوی رفتن به آن را دارد. زیرا سبب پالایش روح از آلودگی ها می گردد و مسیر زندگی انسان را روشن می کند. کتاب دانستنی جوانان در سرزمین قرآن که از یک مقدمه و شش فصل تشکیل شده است حاوی مجموعه ای از مسائل و پاسخ به سوالاتی مطرح شده درباره حج است و تلاش شده که به همه مسافران حج و عمره به ویژه جوانان آگاهی و بصیرت بخشد و آنان را دربرابر تبلیغات مسموم دشمنان مصون نماید.

در فصل اول به آداب قبل، حين و بعد از سفر و نيز به بررسى اجمالى در انواع حج (عمره مفرده، عمره تمتع و حج تمتع) و اعمال آن پرداخته شده است

فصل دوم، در پاسخ به پرسش‌هاى اعتقادى فراوانى است كه با مشاهده رفتار اهل سنت براى شيعيان مطرح مى‌شود.
فصل سوم كتاب درباره مذاهب چهارگانه اهل سنت، چگونگى پيدايش آن‌ها و سؤالاتى در مورد برخى از اختلافات احكام بين شيعه و سنى، مانند كيفيت اذان، كيفيت نماز خواندن و... است..

فصل چهارم با عنوان «پرسش‌هايى درباره اسرار و فلسفه اعمال»، به بيان سرّ برخى از اعمال حج در قالب پرسش و پاسخ اختصاص دارد.
در فصل پنجم كتاب با عنوان «پرسش‌هاى تاريخى»، مسائلى (در قالب پرسش و پاسخ) درباره مسجد النبى(ص) و پيشينه و مكان‌ها و ستون‌هاى آن، حضرت زهرا(س) و چرايى مخفى بودن قبر آن حضرت، مسجد الحرام و ركن‌ها و مكان‌هاى آن، مطرح شده است.

فصل ششم، با موضوع نكته‌ها و توصيه‌ها، به نكاتى اخلاقى همچون اخلاص، بخشش، اخلاق نيكو با هم‌سفران، رعايت حقوق ديگران و نيز توصيه‌هاى ديگرى كه مورد نياز زائرين خانه خدا و حرم نبوى هست اشاره كرده است.

پدیدآور: محمد علی قاسمی
مشخصات نشر: تهران، مشعر،1392
شماره راهنمای دیویی: د 199ق 357/297
شماره ثبت: 175046
موجودی : تالار جوانان و نوجوانان دختر

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید