۱۴۰۱-۰۳-۱۲

ورزش و تندرستی از نگاه قرآن و حدیث

در کتاب ورزش و تندرستی از نگاه قرآن و حدیث ابتدا به انواع ورزشها مانند تیراندازی،کشتی، اسب سواری، شنا، پیاده روی، شمشیر زنی، دو، پرتاب نیزه، کوهنوردی و رزم با نیزه اشاره شده و سپس حکم شرعی مسابقه دادن و شرط‏بندی و اهدای جایزه به ورزشکاران تبیین شده است.

رسیدن به سلامت جسم و جان، از اموری است که انسان همیشه به دنبال آن بوده و هست. قدرت جسمی، تناسب اندام، زیبایی و توانایی عضلات و دور بودن از هرگونه عیب و کاستی در بدن، مهمی است که انسان ها برای دست یازیدن به آن، تلاش می کنند. برای رسیدن به این اهداف، وسیله هایی باید جست که هر یک به تنهایی یا در کنار هم، ما را به تندرستی و سلامت برساند.

نویسنده  این کتاب, ورزش را از جمله راه‎های قرب به خداوند و تأمین سلامتی جسم و روح ارزیابی کرده و آیاتی از قرآن و روایاتی از معصومین (ع) در ترغیب به ورزش را بیان می‏کند. رعایت اخلاق ورزشی و جوانمردی، تأثیر ورزش در کسب تقوا و تقویت نیروی فکر و اراده، نقش ورزش در رسیدن به شادابی و نشاط و نقش ورزش در ایجاد وحدت و همبستگی از دیگر موارد یاد شده در مورد اهمیت ورزش است. در بخش دوم کتاب نگارنده آیات و روایاتی در مورد تندرستی، بهداشت جسمی و روحی و تغذیه سالم ارایه نموده است.

پدیدآور: سید محسن موسوی

مشخصات نشر: قم: انتشارات جامعه القران الکریم

شماره راهنمای دیویی: و 842 م 4865/297

شماره ثبت: 1750835

موجودی: تالار جوانان و نوجوانان دختر

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید