۱۴۰۱-۰۴-۱۲

نذر فرهنگی بانوی پرستار با اهدای245 عدد سکه جمهوری اسلامی به موزه رضوی

بانوی پرستار مشهدی 245عدد سکه جمهوری اسلامی را در قالب نذر فرهنگی به موزه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

به گزارش گنجینه رضوی، همانند این بانوی واقف بسیارند افرادی که در اطراف ما در گمنامی زندگی می‌کنند. این افراد انسان‌های وارسته‌ای هستند که از مال خود تنها برای رضای حق می‌گذرند و جزء برگزیدگان خداوند قرار می‌گیرند.
شهبانو اعوانی بانوی 71 ساله شاهرودی است که عمری را به عنوان پرستار در بیمارستان قائم مشهد سپری کرده و در دوران کهولت قصد بازگشت به دیار خود را دارد.
وی که سالیان طولانی را در جوار مرقد مطهر امام هشتم زندگی کرده، رفتنی پر از فراق را توصیف می‌کند که هنوز ترک مشهد نگفته دلتنگیش برای امام رضا(ع) شروع شده است.
بانو اعوانی اهدای این مجموعه به موزه رضوی که از اوایل انقلاب به جمع آوری آن اقدام کرده است را یادگاری از خود برای آن حضرت عنوان می‌کند تا به واسطه این هدیه در وقت ضرورت و ترک دنیا، صاحب این مرقد از او یاد کند.
وی که عمری را به تنهایی در مشهد سپری کرده است، وجود مقدس امام علی بن موسی الرضا(ع) را یاری‌گر خود در وقت اضطرار زندگی میداند و برای زیارت مجدد به وقت ترک مشهد الرضا التماس دعا دارد.
ذکر این نکته لازم است مجموعه اهدایی؛ سکه‌های رایج در کشور است و از اوایل انقلاب تا اواسط دهه 80 را شامل می‌شود که در حال حاضر چرخه پولی در کشور ندارد.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید