۱۴۰۱-۰۹-۰۳

درخشش کتابخانه وزیری در همکاری مشترک با نهاد کتابخانه های عمومی یزد

کتابخانه وزیری از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در شهرستان یزد در راستای هم‌افزایی و همراهی با نهاد کتابخانه‌های عمومی در ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه از سوی این نهاد مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش گنجینه رضوی، كتابخانة وزيري يزد از جملة بزرگترين و مهمترين كتابخانه¬هاي ايران است كه بواسطة وجود هزاران جلد نسخه خطّي، آثارموزه‌ای و کتاب‌های چاپی ارزشمند، محّل مراجعة روزانه ده¬ها پژوهشگر و علاقه‌مند به مطالعه است.
اين نهاد مرهون درايت و دورانديشي حجّت‌الاسلام حاج سید محمدعلی وزیری يكي از روحانيان دانشمند اين ديار است كه پس از انجام خدمات ارزنده¬اي چون بازسازي مسجد جامع يزد( 1324ش)، احياي حوزة علمية يزد به همراه ديگر روحانيان (شهريور 1320) و بنيان مدارس جامعة تعليمات اسلامي يزد 1334 بواسطة نبود محلی برای مطالعه،كتابخانه¬اي كارآمد را با 1600 جلد كتاب چاپي و خطّي در درون مقبرة امامان جماعت مسجد جامع، واقع در دهليز شمالي مسجد جامع كبير راه¬اندازي كرد.
این کتابخانه اکنون یکی از بزرگترين كتابخانه‌‌های ايران است که در ضلع شمالی مسجد جامع کبیر یزد و در بافت سنتی این شهر قرار دارد و روزانه پذیرای جمع کثیری از پژوهشگران و محققان است.

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید