۱۴۰۱-۰۹-۲۴

تقدیر از پژوشگران برتر تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی

پژوهشگران برتر تالار محققان کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در هفته پژوهش با حضور مدیران سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش گنجینه رضوی، محمدهادی زاهدی، مدیر مرکز اسناد و مطبوعات سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به سخن اما علی (ع) که علم را مایه حیات دانستند، گفت: پژوهش، مهمترین عامل استمرار این حیات است.

ارائه خدمات به 14 هزار عضو
مجیدشایان مجد مسئول امور تالار محققان در این جلسه ضمن برشمردن پیشینه‌ای از فعالیت‌های این تالار در عمر 35 ساله خود، امکانات ارائه شده به محققان را تشریح کرد.
وی، خدمات خاص مشاور پژوهشی با حضور خادمیاران، امکان دسترسی به پایگاه مقالات و بانک‌های اطلاعاتی، پیگیری ویژه منابع درخواستی از سایر کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز محققان، تخصیص اکانت اینترنتی برای محققان، هماهنگی برای دریافت کتب عطف زرد، نسخه خطی و چاپ سنگی، ارائه سخنرانی محققان در انجمن علمی پژوهشگران و دریافت گواهی ارائه پژوهش را بخشی از خدمات خاص این تالار به پژوهشگران برشمرد.
شایان مجد به ارائه خدمات این تالار برای بیش از 14 هزار عضو آن اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال 1401 تا کنون پژوهشگران این تالار 467 اثر علمی را در قالب کتاب، پایان‌نامه، مقاله و جلسات علمی پژوهشی تولید کرده‌اند.

کتابخانه دیجیتال در خدمت پژوهش
همچنین داوود عیدی، مسئول امور خدمات دیجیتال نیز ضمن ارائه مختصری از کارنامه فعالیت‌های کتابخانه دیجیتال، تحویل مدرک و دانلود منبع، امانت دیجیتال، پرسش از کتابدار به صورت آنلاین و آفلاین، تحویل مقالات علمی و ایستگاه مطالعه دیجیتال را از جمله خدمات این کتابخانه برای پژوهشگران برشمرد و هر یک از موارد را تشریح کرد.
سیدعلی بهشتی‌وند دانشجوی ارشد علوم حدیث صاحب تالیفات متعدد از جمله «عصر رضوی» و «امام رضا(ع) و مخالفان» در این مراسم به عنوان یکی از اعضای این تالار با سابقه عضویت 5 ساله طی سخنانی، پژوهشگران عرصه‌های مختلف را به مطالعه معارف و سیره رضوی دعوت کرد تا سیره عملی و رفتارشناسی معصومین را سرلوحه ارتباطات قرار دهند.  
در ادامه این مراسم از حجه الاسلام و المسلمين محمدباقر حيدري كاشاني، بشير سراجي دانشجوي دكتراي تاريخ اسلام، جواد ميزبان دانشجوی دكتراي ادبيات، سید احسان شریفیان فر دانشجوی ارشد مطالعات آمریکای شمالی، علیرضا علیزاده دانشجوی ارشد مدیریت دولتی- مدیریت تحول، رضا نظریان کاسب دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی، محمدعلی بخشی  دانشجوی حقوق جزای جامعه المصطفی به عنوان پژوهشگران برتر تالار محققان کتابخانه رضوی با اهدای لوح و هدایا تقدیر به عمل آمد.
همچنین خانم‌ها قهرماني نيك دانشجوي دكتراي علوم قرآن و حديث، فاطمه آگهي دانشجوی دكتراي علوم قرآن و حديث، بنت الهدي رحيمي دانشجوي دكتري معماري، فاطمه اخروي هدايت آباد دانشجوي دكتري تاريخ و تمدن ملل اسلامي، فاطمه رضايي دانشجوي دكتري فقه و مباني حقوق، سكينه مرادي بجستاني كارشناس ارشد، زهرا سمائي كارشناس ارشد زبان شناسي نیز دیگر پژوشگران این تالار بودند که با اهدای هدایایی مورد تقدیر و تحسین قرار گرفتند.

 

 

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید