مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) در موزه آستان قدس رضوی
۱۴۰۱-۱۰-۱۸

حاج قاسم «حبیب جبهه‌ها» بود

مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) در مراسم بزرگداشت روز مقاومت و سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در موزه آستان قدس رضوی، از این سردار شهید با عنوان «حبیب جبهه‌ها» نام برد.

به گزارش گنجینه رضوی، سردار علی قاسمی در یکصد و پنجاه و دومین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی که صبح امروز با محوریت معرفی و رونمایی کتاب و آثار مرتبط با سردار شهید سلیمانی موجود در گنجینه رضوی در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی در بین نیروها در جبهه به «حبیب» معروف بود، چراکه غمخوار آن‌ها بود. همچنین جلودار بود و هوای تمام نیروها را داشت.
وی ادامه داد: اگرچه آثار بسیاری در خصوص شهدا به ویژه سردار شهید سلیمانی تولید شده است، اما این آثار باز هم قطره‌ای از دریا است. به عبارتی ما هنوز نتوانستیم در حق شهید سلیمانی که متعلق به جهان مستضعفان است، حق مطلب را ادا کنیم.
قاسمی با طرح پرسش‌های «چرا وقایع دشت کربلا به نسل امروز رسیده است؟» و «چرا دوران دفاع مقدس همچنان زنده و جاری است؟»، افزود: زنده بودن این وقایع به دلیل زنده‌بودن ارزش‌های دینی است؛ ارزش‌هایی که به همت محققان، نویسندگان و هنرمندان مختلف هر روز تجدید شده و به جامعه معرفی شده است.
وی با اشاره بر اینکه افتخار خدمت در کنار سردار سلیمانی را داشته است، ضمن بیان خاطراتی از ایشان اظهار کرد: این سردار شهید در تمام مدت خدمت خود به خانواده ایثارگران و محرومان جامعه رسیدگی می‌کرد و حتی در دوران مقابله و مبارزه با اشرار و ضدانقلاب داخلی و خارجی در جنوب شرق کشور، سعی می‌کرد ابتدا دست به اقدامات فرهنگی و خدمات‌رسانی به مردم در مناطق محروم بزند.
مشاور فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به سمت‌های خدمتی، سبک زندگی سردار سلیمانی و ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری ایشان گفت: این سردار شهید هم یک سردار نظامی و هم یک استاد اخلاق بود و فکری راهبردی داشت.

 پیام راهبردی کلام برجسته سردار سلیمانی
همچنین در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدجلال حسینی رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار کرد: تمام سخنان حاج قاسم سلیمانی مهم و برجسته است، اما یک کلام ایشان که می‌فرمایند «ما از ملت و مکتب امام حسین(ع) هستیم» بسیار پرمحتوا و راهبردی است.
وی ادامه داد: این کلام بدین معنا است که در نگاه مکتب امام حسین(ع)، مرزهای قومیت، ملیت، نژاد، رنگ پوست و... در هم نوردیده می‌شود و حتی مرزهای دین هم شکسته می‌شود، چراکه سیدالشهدا(ع) فرمودند: «اگر دین ندارید، آزادمرد باشید.»
حسینی گفت: سردار سلیمانی، آنچه را که نظام سلطه با ایجاد داعش طراحی کرده بود، نقش بر آب کرد. از طرف دیگر، نظام سلطه فکر می‌کرد با شهادت رساندن حاج قاسم، این پیام و مکتب تمام می‌شود، اما شاهد آن هستیم که این صوت و صدا بیشتر در دنیا شنیده شد.
وی تصریح کرد: انتقام واقعی به شهادت رساندن سردار سلیمانی زمانی محقق می‌شود که نظام سلطه برچیده شود، صدای مستضعفان جهان شنیده شده و عدالت برقرار شود.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: میوه‌های مکتب شهید قاسم سلیمانی باید هر لحظه چیده شود، به عبارتی این مکتب در طول سال به ما فکر و انرژی داده و راه را نیز نشان می‌‌دهد.
امیدوارم با تأسی به سلوک حاج قاسم در مسیر مکتب امام حسین(ع) و راه این سردار شهید حرکت کنیم.
همچنین در مراسم یکصد و پنجاه و دومین برنامه سه‌شنبه‌های علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، راحله شاه‌مرادی‌زاده مسئول بخش امور ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی این سازمان ضمن اشاره به چگونگی راه‌اندازی و اهداف این بخش، گزارشی از عملکرد آن در سه سال گذشته به ویژه برگزاری برنامه‌های «زنگ کتاب» ارائه کرد.
شایان ذکر است، در پایان مراسم نیز از کتاب «سلیمانی عزیز(2)» و سه تابلوی هنری که به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و همرزمانش منتشر و تولید شده است، رونمایی شد

افزودن دیدگاه جدید:

متن ساده

HTML محدود

Image CAPTCHA
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید